متوقف کردن ساخت و ساز‌های غیرقانونی در زرند

شهردار زرند گفت:متوقف کردن روند ساخت و ساز‌های غیرقانونی از مهمترین اهداف شهرداری است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رضا مهدلو، شهردار زرند از ارجاع بیش از ۹۶۰ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خبر داد و با اعلام اینکه وظیفه این کمیسیون رسیدگی به تخلفات ساختمانی است، گفت: متوقف کردن روند ساخت و ساز‌های غیرقانونی از مهمترین اهداف شهرداری است که کمیسیون ماده صد نسبت به انجام این مهم پس از طی کردن مراحل قانونی و اثبات تخلف، اقدام می‌کند.

او با اعلام اینکه با استناد به ماده ۱۰۰ شهرداری مبنی بر اینکه مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند، افزود: اضافه بنا، ساخت طبقات اضافی بدون مجوز، تجاوز به حریم کوچه و یا معبر، رعایت نکردن، عقب نشینی در نبش کوچه، رعایت نکردن عقب نشینی در زمان تخریب و تعمیر بنا از جمله مواردی است که در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منتخب شورای شهر زرند بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۹۶۰ پرونده تخلف ساختمانی به این کمیسیون ارجاع و پس از بررسی پرونده‌ های ارسالی ،برای ۸۹۵ پرونده جریمه، برای ۷۰ پرونده حکم به تخریب و تبدیل به حالت اولیه صادر شد.

مهدلو از برگزاری ماهانه چهار جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد وتصریح کرد: در فروردین ماه ۱۲۰ پرونده، اردیبهشت ۱۸۰ پرونده، خرداد ماه برای ۲۵۰ پرونده، تیرماه ۳۰۰ پرونده، مردادماه ۱۱۰ پرونده تشکیل جلسه داده شده و بیش از۴ میلیارد ریال برای افراد و صاحبان املاک قبض جریمه صادر شده است.

شهردار زرند در پایان از شهروندان خواست با آگاهی از قوانین و مقررات و اخذ مجوزهای لازم و همچنین رعایت ضوابط و اصول شهرسازی، علاوه بر کاهش میزان تخلفات ساختمانی موجب احداث بنا‌های ایمن شده و در ساخت شهری زیبا همراه شهرداری باشند.

کمیسیون ماده ۱۰۰ و تجدید نظر به صورت هفتگی و با حضور نماینده فرماندار، نماینده شورای شهر و نماینده دادگستری، حراست و معاون فنی و شهرسازی شهرداری تشکیل و به پرونده‌های شهروندان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار