هشت هزارو ۵۰۰سند مالکیت روستایی در بروجرد صادر شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: هشت هزار و ۵۰۰ سند مالکیت روستایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری ثبت اسناد شهرستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید حسین ریاضتی با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب واحد‌های مسکونی روستایی فاقد سند مالکیت بودند، افزود: تاکنون ۴۸۲ واحد مسکونی در این شهرستان برای نیازمندان ساخته شده و۵۴ واحد نیز در حال احداث است.
او  اظهارداشت: نقشه طرح هادی در۱۴۳ روستای این شهرستان تهیه و تصویب شده که ۳۳ روستا در بخش اشترینان و ۱۱۰ روستا را در بخش مرکزی شامل می‌شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: امسال ۳۸ میلیارد و ۱۸میلیون تومان اعتبار برای احداث و بازسازی ۴۴۰ مسکن سیل زدگان این شهرستان هزینه و تاکنون ۹۷ درصد واحد‌های تخریب شده به بهره برداری رسیده اند.

ریاضتی گفت: در این راستا ۲۲ واحد مسکونی نیز در شهر بروجرد دچار آسیب شده بود که برای احداث هر واحد مسکن در شهر ۸۶ میلیون تومان در مجموع یک میلیارد و ۸۹ میلیوون تومان وام پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: امسال همچنین در قالب تعمیرات واحد‌های تخریبی از سیل ۱۹۰ واحد وام تعمیرات در شهر و روستا هر مورد ۱۵میلیون تومان در مجموع۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان است.

ریاضتی افزود: در مورد طرح ویژه احداث ۴۱۰ واحد روستایی در دست احداث است که به بانک معرفی شده برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی درحال حاضر ۴۳ درصد روستا‌ها معادل ۸۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان از طرح هادی برخوردار هستند.

ریاضتی ادامه داد: این شهرستان با ۱۸۶ روستا دارای حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی بوده که از این تعداد ۳۴ درصد در روستا‌های ۲ بخش مرکزی واشترینان دارای سند مالکیت هستند.

او گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی فاقد سند مالکیت بوده که طرح سند دارنمودن آن‌ها با همکاری اداره ثبت واسناد بروجرد در حال اجرا است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.