در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش چشمگیر ترانزیت کشور با توسعه آزادراه ها

عضو هئیت مدیره شرکت های سندیکا گفت: توسعه آزادراه‌ های کشور نقش بسیار موثری در ترانزیت کالا و حمل بار دارد که باید در اولویت برنامه‌های دولت باشد.

جواد خوانساری عضو هیئت مدیره شرکت های سندیکا در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توسعه راه ها به ویژه آزادراه‌های کشور نقش بسیار موثری در حوزه ترانزیت کالا و خدمات دارد، گفت: توسعه این مسیرها نقش موثری بر افزایش جا به جایی و حمل کالا دارد و می‌تواند زمینه ساز پیشرفت‌های اقتصادی و جاده‌ای کشور شود.

او با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران در این بخش می‌تواند زمینه ساز افزایش و توسعه پروژه‌های عمرانی و جاده‌‌ای کشور شود افزود: دولت باید از حضور سرمایه گذاران در این بخش ها حمایت کند و اگر سرمایه‌گذاران در این پروژه‌ها و بخش‌ها حضور نداشته باشند، دولت به تنهایی قادر به تکمیل این پروژه‌ها نخواهد بود.

خوانساری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی که حضور سرمایه‌گذاران و حمایت دولت از آنها توانست به مرحله اجرایی برسد آزادراه تهران شمال بوده است، افزود: البته هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال این پروژه تکمیل نشده است و تنها قطعه اول و چهارم این آزادراه با حمایت سرمایه گذاران و بخش خصوصی به مرحله اجرایی رسید اما دولت باید در تمامی بخش ها از حضور سرمایه گذاران استفاده کند.

این کارشناس عمرانی تصریح کرد: طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها باعث افزایش هزینه‌های ساخت می شود؛ بنابراین تامین به موقع منابع مالی پروژه های عمرانی خود باعث افزایش سرعت و توسعه آزادراه‌ها می‌شود.

خوانساری بیان کرد: یکی از مهمترین راه های ارتباطی کشور توسعه آزاد راه‌ها است که نه تنها باعث کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود بلکه نقش موثری در کاهش مصرف سوخت دارد.

او توضیح داد: با توجه به آنکه هر ساله شاهد افزایش تعداد خودروها و ساخت آنها در کشور هستیم، بنابراین باید متناسب با آن برنامه توسعه آزادراه‌های کشور را دولت در دستور کار خود قرار دهد.

عضو هئیت مدیره شرکت های سندیکا در پایان تصریح کرد: کنارگذر شرقی اصفهان هم یکی از مهمترین پروژه‌های کنار گذر و آزاد راهی کشور است که نقش موثری در کاهش مصرف سوخت و همچنین افزایش حجم ترانزیت کشور دارد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، یکی از آزادراه‌هایی که در تکمیل حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی شرق-غرب و ارتقای جذب بار‌های ترانزیتی مؤثر است، «آزادراه سردار سپهبد شهید سلیمانی» (آزادراه کنارگذر شرق اصفهان) است. این آزادراه از مجاورت شهر اصفهان عبور می‌کند و به کنارگذر شرق اصفهان شهرت پیدا کرده است، اما اگر بگوییم این مسیر آزادراهی یکی از حیاتی‌ترین آزادراه‌های میانی کشور است به گزاف سخن نگفته‌ایم، این آزادراه بخش مرکزی کریدور شمال - جنوب کشور است، یعنی کریدوری که از تبریز شروع می‌شود و تا بوشهر امتداد دارد و از آن طرف حلقه میانی بین رفت و آمد‌های شمال و جنوب کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار