دیپلماسی حیرت‌انگیز شهید سلیمانی/ وقتی سردار به وسعت ۷ میلیون کیلومتر مربع و ۴۰۰ میلیون جمعیت در منطقه نفوذ داشت

طبق آخرین ارزیابی‌ رسمی کشور‌های غربی، نفوذ اطلاعاتی سپاه قدس در زمان حاج قاسم بخش وسیعی از خاک اروپا و آمریکا را فراگرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از ارتباط تصویری با مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت فرمودند: «یک نمونه از سرمایه‌های انسانی دوران دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که در عرصه منطقه و دیپلماسی، اقدامات شگفت آوری انجام می‌داد و هنوز ملت ایران از گستره فعالیت‌های این شهید عزیز اطلاع کافی ندارد».

در این باره بیشتر بخوانید:

الف: از حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت در منطقه نام برده می‌شد. در نگاه نخست محور مقاومت شامل کشور‌هایی همچون ایران، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و یمن می‌شود، ولی این درحالیست که دیگر کشور‌های منطقه همچون افغانستان، بحرین، امارات، قطر و مناطقی از عربستان و همه کشور‌های اطراف رژیم صهیونیستی به نوعی تحت سیطره و اشراف ماموریت‌های سپاه قدس بوده است. نکته قابل توجه این است کل منطقه استراتژیک غرب آسیا که به نوعی تحت فرماندهی و نفوذ مستقیم حاج قاسم سلیمانی بود مساحتی بالای ۷ میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک ۴۰۰ میلیون نفر دارد.

ب: در منطقه وسیع تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، نکته جالب توجه این است که اقوام متعدد، فارس، ترک، عرب، کردها، بلوچ‌ها و... حضور دارند. هماهنگی به این همه هویت قومی و تشکیل جبهه مشترکی از آن‌ها علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی بی شک دیپلماسی منحصر به فردی می‌طلبد که از شاهکار‌های مدیریتی شهید سلیمانی محسوب می‌شود. نکته جالب‌تر آنکه با وجود این تنوع قومی، حاج قاسم یکی از اصلی‌ترین چهره‌های سیاسی و امنیتی غرب آسیا بود که مانع از تجزیه طلبی برخی از کشور‌های مهم منطقه منجمله سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و... شده است.


بیشتر بخوانید


ج: نکته راهبردی‌تر اینکه حاج قاسم در طول نزدیک به سه دهه یکی از اصلی‌ترین چهره‌هایی است که می‌توان گفت عملا در منطقه هم موفق به ملت سازی شده و هم دولت سازی! نفوذ سیاسی و قدرت دیپلماسی حاج قاسم سلیمانی به گونه‌ای بوده که می‌توان بدون اغراق گفت که بخش وسیعی از مسئولین ارشد کشور‌های بسیاری در منطقه تحت نفوذ سیاسی و تاثیرپذیری مستقیم حاج قاسم بوده‌اند. این در حالیست که حاج قاسم عموما به عنوان یک چهره نظامی شناخته می‌شد و این قسمت از ناگفته‌های مدیریتی و قدرت دیپلماسی او برای بسیاری از مردم ما در ایران مغفول مانده، ولی سرویس‌های اطلاعاتی غربی به خوبی از آن آگاه بودند.

د: بر اساس آخرین ارزیابی‌های رسمی منتشر شده کشور‌های غربی، نفوذ اطلاعاتی سپاه قدس در زمان حاج قاسم سلیمانی بخش وسیعی از خاک اروپا و حتی آمریکا را نیز فراگرفت. به عنوان یک نمونه یکی از گزارش‌های رسمی منتشر شده سرویس اطلاعاتی آلمان حاکیست که اشراف سپاه قدس در اروپا به گونه‌ای است که تقریبا هیچ مکان اقتصادی و سیاسی وابسته به صهوینست‌ها خارج از چتر اطلاعاتی سربازان حاج قاسم نیست. اگر مجموع این‌ها را کنار هم بگذاریم شاید سال‌ها بتوان درباره ناگفته‌های اقدامات حاج قاسم در منطقه و دیپلماسی منحصر به فرد او و چگونگی به شکست کشاندن بزرگترین طرح‌های غربی برای منطقه غرب آسیا سخن گفت.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
سلام و درود بر کل شهدایی که از اول تاریخ تا آخر تاریخ در این کره خاکی در راه آرمانهای انسانی در برابر جباران و زورگویان زمان خود ایستادگی کردند تا به شهادت رسیدند.خصوصا شهدای کربلا . شهدای جنگ تحمیلی و سردار بزرگ شهید سلیمانی و سلام و درود بر شهیدانی که همین الان در محافظت از مرزهای عزیز کشورمان به شهادت می رسند و آینده هم خواهند رسید . چون جنگ حق و باطل همیشه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
درود خدا بر شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
حیف که سردار درکنار ما نیستن. خدا رحمتشون کنه. انشاالله که هوامونو دارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
روحت شاد سردار عزیزو دوست داشتنی مان،روزی نیست که به یادت نباشم
آخرین اخبار