تاکید سازمان ملل بر لزوم گفتگو برای حل بحران لیبی

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد تنها راه حل مشکلات و بحران کنونی این کشور گفتگو میان طرف‌های درگیر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «استفانی ویلیامز» فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی، گفت تنها راه حل خروج از بن بستی که در این کشور ایجاد شده گفتگو است.

ویلیامز در این باره گفت: «گفتگو و راه حل‌های میانه تنها مسیر رسیدن به یک سازش سیاسی در لیبی است و باید اجازه دهیم طرف‌های درگیر در لیبی با شرکای بین‌المللی گفت و گویی مستقیم داشته باشند و درباره مواردی که اولویت اصلی برایشان محسوب می‌شود تصمیم گیری کنند.»

این نماینده سازمان ملل در ادامه اضافه کرد: «در رایزنی‌هایی که با تعدادی از لیبیایی‌ها داشتم متوجه شدم درخواست بیشتر آن‌ها خارج شدن از مسیر قابت است. بیشتر مردم از کسانی که در گفتگو‌های سیاسی شرکت می‌کنند می‌خواهند تعهد دهند که در کابینه انتقالی و یا دوره مقدماتی پیش از انتخابات به دنبال هیچ پست و مقامی نیستند.»

او در ادامه تاکید کرد فکر می‌کنم سازمان ملل باید از این خواسته مردم حمایت کند.

ویلیامز درباره نیرو‌های خارجی که در حال حاضر در لیبی به سر می‌برند گفت بر اساس گفتگو‌ها و توافق‌هایی که صورت گرفته است در صورتی که بر سر آتش بس توافق حاصل شود این نیرو‌ها باید ظرف مدت ۹۰ روز و با نظارت سازمان ملل لیبی را ترک کنند.

در لیبی دو گروه با نام‌های دولت وفاق ملی و نیرو‌های خلیفه حفتر مدت‌هاست که با یگدیگر درگیرند. دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل و در طرابلس، پایتخت، مستقر است و نیرو‌های خلیفه حفتر در قسمت‌های شرقی و جنوبی استقرار دارند. کشور‌های مختلف خارجی بنا به منافعی که در این کشور مملو از منابع فسیلی برای خود می‌بینند از یکی از این گروه‌ها حمایت می‌کنند و بر آتش درگیری‌ها می‌افزایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار