الحاق «شناور ۶۰ تنی حیدر» به ناوگان مرزبانی

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به الحاق شناور ۶۰ تنی حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی گیلان گفت: طراحی و ساخت این شناور توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد علی گودرزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به الحاق شناور 60 تنی حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی استان گیلان اظهار داشت: طراحی و ساخت این شناور توسط متخصصان داخلی و سازمان دریایی وزارت دفاع است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه برگزاری رژه دریایی در انزلی نمایانگر نقش مرزبانان در تامین امنیت کشور است خاطرنشان کرد: سامانه واتر جت و پایش شناور 60 تنی حیدر تنها در چند کشور ساخته می‌شود و این از ویژگی‌های بارز آن و نشانگر قدرت جوانان ایرانی است.

سردار گودرزی از بهره‌برداری آزمایشی از سامانه‌ کنترل شناورهای متفرقه در سطح دریا خبر داد و گفت: این سامانه بومی‌سازی شده در راستای انضباط بخشی در سطح دریای خزر موثر است و مرزبانان و دریابان به‌وسیله آن می‌توانند شناورهای متفرقه که ممکن است برای صیادی و تفریح وارد منطقه شوند را کنترل کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص ارتقاء امنیت آبی کشور تصریح کرد: الحاق دو فروند شناور تندرو کلاس خلیج فارس با سرعت 53 گره دریایی، توانایی حرکت در عمق خلیج فارس و خزر را دارد که در تأمین امنیت آبی ما نقش موثری دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه اقتدار مرزبانان و توان عملیاتی بالای آنها موجب تامین امنیت کشور شده است تصریح کرد: مرزبانان ما امروزه قادر هستند در بیش از 8 هزار کیلومتر مرز دریایی و خشکی ما عملیات برگزار کنند و این موضوع نتیجه تلاش و برنامه‌ریزی خوب فرماندهان و مسئولان ذی‌ربط است.

سردار گودرزی از قاطعیت تمام گروه‌ها و مسئولان تامین امنیت کشور برای برخورد با معاندان، اشرار و کسانی که قصد برهم زدن امنیت جامعه را دارند خبر داد و عنوان کرد: در صدد آن هستیم که امنیت کشور را با استفاده از تجهیزات به‌روز و الکترونیکی و پهبادی ارتقاء دهیم.

وی به درگیری‌های اخیر میان ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد و با بیان اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی در این برهه زمانی به‌درستی به وظایف خود عمل کردند اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مرزبانان و همراهی مرزنشینان امنیت در تمام خاک کشور برقرار است و کسی نمی‌تواند خللی در آرامش مردم ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.