برداشت طلای سرخ فراهان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

سرپرست فرمانداری فراهان از افزایش ۵۰ درصدی برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طلای سرخ در فراهان به بار نشسته و برداشت گل‌های زعفران آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد.

معمارنیا سرپرست فرمانداری شهرستان فراهان در حاشیه بازدید از روند برداشت زعفران در مزرعه عزیزآباد گفت: برداشت ۳ کیلوگرمی زعفران از هر هکتار از اراضی زیرکشت، تولید زعفران شهرستان را به ۹۰ کیلوگرم در سال می‌رساند و این درحالی است که سال گذشته برداشت حدود ۶۰ کیلوگرمی در شهرستان رقم خورد و هرساله انتظار افزایش برداشت می‌رود.

معمارنیا افزود: در حال حاضر سی هکتار از اراضی شهرستان فراهان به صورت پراکنده به کشت زعفران اختصاص دارد که این زعفران کاران کار خود را از ۴ سال گذشته به صورت رسمی آغاز کرده اند و شاهد برداشت سه کیلوگرم در هر هکتار در این سال‌های اوایل کاشت هستیم.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه کشت زعفران در سطح شهرستان در حال توسعه است، می‌تواند در سال‎های آینده محصول بیشتری برداشت شود و علاوه بر اشتغالزایی به رونق اقتصادی شهرستان هم کمک کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان فراهان بیان کرد: در راستای اصلاح الگوی کاشت در سطح منطقه فراهان و افزایش درآمد کشاورزان، کشت زعفران به عنوان یکی از محصولات کم توقع از نظر نیاز آبی و با ارزش افزوده بالا در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان است.

شهرستان فراهان چند سالی است زمین‌های خود را به طلای سرخ مزین کرده است، با آغاز آبان ماه، برداشت زعفران در مزارع زعفران این شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.