اجرای ۶۵۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۶۵۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز در آیین نکوداشت و تجلیل از فعالان بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل به شکل ویدئوکنفرانس گفت: این هفته با شعار دانایی و مانایی پاس داشته می‌شود، چرا که رجوع به کتاب می‌تواند به توانمندسازی بشریت در افزایش علم، دانش و آگاهی در جامعه کمک کرده و این خود زمینه‌ساز ماندگاری خواهد بود.

او افزود: کتابداران استان به اشکال مختلف کتاب‌های جدید و پرمخاطب را برای علاقه‌مندان معرفی کرده و در قالب فایل‌های مشخص برای گروه‌های سنی مختلف طراحی و ارائه کردند.

رضاقلیزاده به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین نشست‌های کتابخوانی و برگزاری رویدادهای کتابخوانی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تمام تلاش کتابداران پرتلاش بر این بوده که برغم تعطیلی سالن‌های مطالعه، فضای کتاب و کتابخوانی با آرامش و اطمینان خاطر بیشتر فراهم آمده و علاقه‌مندان از این فضا استفاده کنند.

او با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان فعال است و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز با تامین اعتبار موردنیاز تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به برپایی محافل ادبی با عنوان شمس عطار در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: در ۲ شهرستان این محفل ادبی فعال شده و در هفته جاری در شهرستان کوثر محفل ادبی شمس عطار راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.