وقتی وزارت کار روزه سکوت می‌گیرد/ دستمزد کارگران بازنگری می‌شود؟!

بازنگری دستمزد کارگران در نیمه دوم سال یکی از خواسته‌های اصلی نمایندگان کارگری در این روزهاست که با سکوت وزارت کار مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، "دستمزد کارگران در نیمه دوم سال بازنگری می‌شود"، "دستمزد کارگران نیمه دوم سال بازنگری نمی‌شود".

دو خبر متضاد یکدیگر از دو مقام مسئول، اولی از قول حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دومی از قول محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی.

تعیین مزد ۹۹ و چالش‌های آن

یکی از پر چالش ترین جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران، همین تعیین مزد ۹۹ بود که با شیوع کرونا تشکیل جلسات ابتدا به تاخیر افتاد بعد از آن هم با نارضایتی نمایندگان کارگران به پایان رسید و دستمزدی به تصویب رسید که اعتراض کارگران را به دنبال داشت. ۲۱ درصد تعیین مزد کارگران برای سال ۹۹، که باعث شد نمایندگان کارگری بدون امضا مصوبه جلسه را ترک کنند.


بیشتر بخوانید


این موضوع ادامه داشت و گروه کارفرمایی و دولت بدون توجه به اعتراض نمایندگان کارگری افزایش ۲۱ درصدی را به تصویب رسانده و به اجرا درآوردند. اما نمایندگان کارگری به دلیل اینکه ۲۱ درصد افزایش را برای گذراندن حداقل زندگی مناسب نمی‌دانستند سکوت نکرده و اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری بردند.

شکایت نمایندگان کارگری به دیوان عدالت اداری

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مصوبه دستمزد سال ۱۳۹۹ را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: با توجه به آنکه امسال مصوبه دستمزد مغایر با ماده ۴۱ قانون کار بود و بدون جلب نظر و رضایت گروه کارگری امضا شد، شکایتی را در دیوان عدالت اداری به ثبت رساندیم و از رئیس قوه قضاییه درخواست کردیم با توجه به آنکه این مصوبه به نیمی از جمعیت کشور وابسته است و روند تعیین دستمزد خلاف ماده ۴۱ قانون کار بوده و تخلف صورت گرفته است، خارج از نوبت رسیدگی شود؛ چرا که شاید ماه‌ها طول بکشد تا کارگران به حق قانونی خود برسند و ما کارگران را به خویشتن‌داری دعوت کردیم.

وقتی وزارت کار روزه سکوت می‌گیرد/ دستمزد کارگران بازنگری می‌شود؟!

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در دیدار با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گوش شنوا برای مشکلات جامعه کارگری شد و به دنبال آن به دیوان بازرسی کل کشور دستور داد تا ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای عالی کار تشکیل و نظرات نمایندگان کارگران اخذ شود و اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

 رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی موضوع را داد، این سازمان به موضوع دستمزد کارگران ورود کرد و حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ۲۲ اردیبهشت سال جاری درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و گفت‌وگو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد شورای عالی کار تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آن‌ها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

وقتی وزارت کار روزه سکوت می‌گیرد/ دستمزد کارگران بازنگری می‌شود؟!

ورود سازمان بازرسی کل کشور به تعیین مزد ۹۹

وعده رئیس سازمان بازرسی عملیاتی شد، جلسه شورای عالی کار تشکیل و دستمزد کارگران مورد بازنگری قرار گرفت. در این جلسه حقوق کارگران به ۲۶ درصد افزایش یافت هرچند که در همین افزایش ۲۶ درصدی حرف‌های زیادی وجود دارد و می‌توان گفت این ۲۶ درصد یک جا به جایی استراتژیک در برخی از آیتم‌های دستمزد کارگران بود.

بعد از آن که دستمزد کارگران در جلسه بعدی شورای عالی کار به ۲۶ درصد افزایش یافت، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در خصوص تمدید افزایش حقوق‌ها در نیمه دوم سال نیز بیان کرد: حسب جلسه‌ای که ما با مسئولان دولتی داشتیم، تمدید افزایش حقوق در شش ماهه دوم سال توسط آن‌ها پیشنهاد شد و مسئولان گفتند که تجدیدنظری در نیمه دوم سال خواهند داشت.

بازنگری مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم سال وعده رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود، اما دو ماهی از ابتدای نیمه دوم سال می‌گذرد، ولی خبری نیست در همان موقع که درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور صحبت از بازنگری حقوق کارگران در نیمه دوم سال کرد، این موضوع را خبرنگار ما از شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیگیری کرد و متاسفانه وزیر کار به صراحت این موضوع را رد کرد و گفت: مزد ۹۹ بسته شد و هرکس از بازنگری حقوق کارگران صحبت کرده است خودش حقوق کارگران را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


وقتی وزارت کار روزه سکوت می‌گیرد/ دستمزد کارگران بازنگری می‌شود؟!

نظر نمایندگان کارگری درخصوص بازنگری دستمزد

اما حمیدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازنگری حقوق کارگران در سال ۹۹، گفت: با توجه به تورم افسار گسیخته موجود درخواست جامعه کارگری افزایش مزد است که باید مجدد در دستور کار جلسه شورای عالی کار قرار گیرد.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: نمی‌توان برای افزایش مزد کارگران عدد و رقم خاصی را اعلام کرد چراکه باید با مشورت شرکای اجتماعی و بررسی‌های لازم عدد واقعی به دست بیاید.

وی با بیان اینکه با توجه به هزینه یک خانواده سه نفره سال گذشته بسته معیشتی ۵ میلیون تومان برآورد شد، گفت: این درحالی است که دستمزد دریافتی کارگران ۵۰ درصد این مبلغ هم نیست.

تاجیک ادامه داد: درحال حاضر قطعا سبد معیشت یک خانواده سه نفره ایرانی بالای ۸ میلیون تومان است.

وی گفت: گروه کارگری شورای عالی کار درخواست برگزاری جلسه ترمیم مزدی را به وزارت کار اعلام کرده است و مصر است این جلسه به قید فوریت برگزار شود.

وقتی وزارت کار روزه سکوت می‌گیرد/ دستمزد کارگران بازنگری می‌شود؟!

درخواست بازنگری و تحقق صحبت‌های رئیس سازمان بازرسی را مجدد از معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیگیری کردیم که بعد حدود یک هفته پیگیری خبرنگار ما از این معاونت در نهایت با سکوت وزارت کار مواجهه شد. به نظر می‌رسد وزارت کار با سکوت خود قصد دارد وقت کشی کند تا به پایان سال جاری نزدیک شویم و هنگامی که به پایان سال رسیدیم بازنگری دستمزد کارگران در سال ۹۹، بی معنی شده و درواقع موضوع مزد کارگران برای ۱۴۰۰ مطرح می‌شود.

وضعیت کارگران هرروز سخت‌تر از روز گذشته می‌شود، کرونا هم شده قوزبالای قوز، زندگی هرچه برای سرمایه داران لذت بخش‌تر می‌شود به کام کارگران تلخ تر، مشخص نیست کی قرار است صدای این قشر زحمتکش جامعه را ما بشنود و کاری برای جامعه کارگری کند. دیگر زندگی با ۲ میلیون و ۳ میلیون در چنین وضعیتی غیرممکن است، نمی‌شود این جامعه زحمتکش را با این رقم‌ها راضی نگه داشت، وزارت کار که روزه سکوت گرفته وزارت خانه‌ای که باید متولی اصلی در حمایت از این جامعه باشد با بی توجهی به درخواست نمایندگان این قشر کام کارگران تلخ‌تر می‌کند. امید است توجیهی قانع کننده برای این روزه سکوت خود داشته باشند و بعد از شکستن روزه سکوتشان تصمیمی راضی کننده برای کارگران بگیرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید مرادی
۰۰:۰۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
با این روشی که وزیر کار آقای شریعتمداری پیش گرفته. قطعا دعای خیر میلیونها کارگر و خانواده های کارگران بدرقه ایشان هفت پشت ایشان خواهد شد. فقط سوالم از ایشون اینست؟ایا با مبلغ نهایتا 5یا 6میلیون هزینه یکماه خانواده اش کفاف میدهد؟ایشان را با وجدانش تنها می گذاریم .تا درخواست خویش کمی تفکر کند. که برای قشر کارگر چه کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تووضعيت كرونا ميگم كارگران بايد برن سركار هركارگر بوه سركار هزار نفر الوده ميكنه اين ازاين حالا حقوق كارمندان شده هفت وهشت تومان بازنشتگان كشوري ولشكري ولي تامين اجتماعي سه تومان كارگران يك ونهصد دولتي ها ميليوني حقوق ميگيرن همهدجا كارگرها بايد برن سركار كارمندها بك سوم خسته نباشيد دلاورها كارگر بكشيد واحت بشيد دى هفته مثل عيد تعطيل كن كادر درمان استراحت كنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تورابخدا ای کسانیکه دستی درکار دارید بخدا سر پل صراط یقه شمارامیگیریم چقدر وعده وعید دروغ یکبار هم که شده راست بگید چرا حق مابازنشستهای سخت وزیان اور راادا نمیکنید دوباره مثل امسال تمام کارها رانگذاری اخرسال بعدش هم هیچ چرا برنامه ریزی دقیقتری ندارید بس کنید دنیا بهتان میخندد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
این آقاشریعمتداری وزیر سرمایه داران است نه وزیر کار اخه اگه ما کارگرها نبودیم این منلکت که فلج می شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
وقتی دلار 10برابر شد قیمتها 10برابر شد.یکدفعه هم حقوق کارگرا رو ببرید به نقطه استاندارد .یه بارم بخاطر کارگر افزایش قیمت داشته باشیم .که اطمینان دارم ناچیزه این افزایش .اینکارو نمیکنن چون تو افزایش دلار حیبشون پر میشه ولی تو افزایش حقوق نه کل داستان همینه.کاشکی این کارگرا هم مواد اولیه شون خارجی بود با دلار با ارزش میشدن نه
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۲۱:۴۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تا بوده حقوق کارگران زحمتکش چالش بوده برای مسئولان بی درد ، اونی که میگفت افزایش حقوق کارگر باعث تورم میشه کاش گرانی اجاره مسکن -خودرو - ارز - سکه و غیرو .. را هم میدید
به زندگی فردا امیدی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
از اول سال تا حالا چند صد درصد قیمت ها بالا رفته ولی حقوق زیر 20 درصد.
انتظار دارید دزد زیاد نشه.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
وزیر کار دنبال وقت کشیه تااین چهار ماه باقیمانده از سال هم بگذره وپرونده حقوق ۱۳۹۹ بسته شود
Netherlands
ایمان
۲۱:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام خدمت همه برادران و خواهران کارگر که همه ما تحت شدیدترین تبعیض با بقیه هستیم اولین مالیات ها را ما باید پرداخت کنیم با این حقوق ناچیزمون که اگه هم بتونیم همین ناچیز رو هر چندماه یه بار بطور کامل بگیریم مشکل ما زحمت کش ها اینه که متاسفانه موقع دستمزد دولت برای ما تصمیم میگیره و همون دولت بعد افزایش ناچیز دستمزد با افزایش پرسرعت تورم همه مارو به سمت قبرستان ها هدایت میکنه و هیچ کس هم نمیگه ما چطور زندگی میکنیم ایا میشه اصلا زندگی کرد اقای دولت
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۲۰:۵۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت تون کنه حق کارگر خوردن نداره.الهی خیر نبینید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
از دو ماه قبل ۲۰۰ هزار تومان از حقوق ما کم کردن و این ماه قبل هم به بهانه ۳۰ روزه بودن ماه دوباره از حقوق ما کم کردن که جمعا ۲۶۰ هزار تومان کم کردن آیا این قانونیه ؟ یعنی به همان میزان که گفته بودن حق مسکن هست کن کردن .به خدا نمیتونیم با این میزان حقوق زنذگی کنیم .و بعدم حقوق مارو دو ماه یک بار میدن این چه وضی هست میشه باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع رو پیگیری کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
افزایش حقوق و همسان سازی سال 99 تامین اجتماعی یک کمدی کلاسیک تمام عیار بود.و متاسفانه وزیر مربوطه با ایفای مدیریت ضعیف خود نشان داد که برای این قشر اعم از کارگران و یا بویژه بازنشستگان تامین اجتماعی اهمیتی قائل نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
کارگرا کارمی کنندکه دولتمردابخورندوبیاشامندوروزه ی سکوت بگیرندانشالله روزه اشون نزدخدابه عادلانه ترین شکل شکسته میشه واگه حقی روپایمال کردن جوابش روتواین دنیا واخرت پس مدین ومثل ماکارگراکاسه ی چه کنم چه کنم دست بگیرن ماکه دیگه خسته شدیم وراه چاره ای نداریم پیش خانواده همیشه شرمنده ای هرچه بیشتر برااین دولت خدمت کردیم بیش ازبیش شرمنده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۹:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
باز شروع شد.۴ ماه مونده تا عید .وعده های الکی به کارگران.
بابا جمع کنید.حق کارگر کی پرداخت کردین.
مسوولین نامحترم از تورم خبر دارید. انشاالله روز قیامت تک تک کارگران بیچاره تقوتونو بگیرن. ما که از این دنیا دستمان کوتاهه. واگذار کردیم به خدا حقمونو.
Iran (Islamic Republic of)
الهی به نام تو
۱۹:۵۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سلام
الان حداقل حقوق معلمین بازنشسته که دیگر سر کار نمیرند 6 تا 7 میلیون تومان هست که البته این خیلی خوبه و باید بیشتر هم بشه اما حقوق یه کارگر که از کله صبح تا بوق شب میره سر کار و وقتی برای خانواده و تفریح نداره 2 تا 3 میلیون تومانه
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۹:۲۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
هیچ ظلمی تا آخر پایدار نخواهد بود
هرکس حق کارگران را ندهد ظالم است و باید در پیشگاه خداوند جواب گو باشد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۲۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
خدایی تو شرکتی که من کار میکنم شاهد افزایش قیمت خامه از 6000 تومان به15000تومان تو 2 ماه هستم ولی حقوق کارگر هیچ افزایشی نداشته واقعا احتیاج به بازنگری داره یانه یا باید آقایون بشینن بررسی کنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
کارگر بد بخت
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۳۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بنده خودم کارگرم ولی مردن مستحق یه کارگره تازندگی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
مدیران و مسؤلین محیط های کارگری، حقوق های کلان می گیرند اما کارگران زحمتکش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
همین بهتر که سکوت کنند ،
اول سال اینقدر صحبت کردند ، که سه ماه طول کشید این وضعیت کارگران شد !!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
خواهشا برای همه یارانه بگیران سخاوتمندانه نسبت به ارزش ریالی پول امروز که چهارتا صفرش حذف شده است و نسبت به تورم و گرانی اجناس در جامعه سر کیسه ثروت ملی ملت را شل کنید و کمکهای معیشتی را برای هر ماه در طی سال پرداخت کنید بدون تبعیضگریهای ناعادلانه و اسمش را هم اعانه با منت نگذارید حق و حقوق ملت را صحیح و عادلانه پرداخت کنید
Germany
محمود
۱۶:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
حتی در این قضیه قرنطینه اول آذر هم کارگران باید در محل کار حاضر بشن.
طبق اعتقاد مسئولین :
کارگران کرونا نمی گیرند!
کارگران به حقوق و دستمزد و خوراک و پوشاک و مسکن هم نیاز ندارند!
اگه این بیگاری نیست پس چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
حقوق راننده جرثقیل تا ده تن ده ملیون تاسی وپنج تون دوازده ملیون مشخص کنید یک چنین جدولی تا شرکتها ودارندگان جرثقیل باوجود قرار داد سنگین بازهم حقوق ناچیزی به ما رانندگان میدن شغل پرخطر سراسر استرس هیچ جاازمادفاع نمیشه کمک مون کنید دوساله می خوام برای خانوادم گوشی بخرم بخاطر حقوق کم توانایی ندارم بخصوص امسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
توروبخدا یکاری کنین کل کشورهمسان سازی شد بجز کارگر بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اینطور که اینا میگن باید رایگان کار کنیم و صلواتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
دستمزد کارگران ک مهم نیست با تورم همسان سازی بشه...
مهممممم خودروسازان هستن ک هرسه ماه قیمتاشون ارتقا بدن... اونارو ک هرسه ماه باتوجه ب تورم قیمت بدن..اما کارگر بیچاره سالی یکبار اونم باتدازه کف دست اضافه کنن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
به خدا توان زندگی نداریم امید نداریم
توان خرید نداریم
کاشکی بمیریم و از این گرونی خلاص شویم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۲:۲۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
افزایش 200 تومنی حق مسکن هم محقق نشده
حق کارگر خوردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
وقتی وزیران و بعضی مدیران ارشد که دارای مدرک دانشگاهی جعلی و نامعتبر هم هستند :از رییس جمهور آمریکا بیشتر حقوق و درآمد دارند . انتظار بهتری نمیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بنویسید وزارت کار بخوانید وزارت بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۱:۲۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
اگر درآمد و دستمزد ها بصورت واقعی با گرانی ها افزایش داشته باشه دیگه گرانی معنی پیدا نمی کنه.این حقیقتی است که مسئولین از آن طفره می رن و منشائ پیچیدگی اقتصاد ما شده.
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۱:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
چطور وزارت رفاه برای حل مشکلات دولتی که هیچ ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد دست درازی به کیسه کارگران در سازمان تامین اجتماعی میکند اما در جلسات افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران در جهت دفاع ازکارفرمایان ( چون اکثر وزراء صاحبان سرمایه وشرکتها میباشند) مخالفت کرده وبهانه می آورند
این آقای شریعتمداری همان آدمی است که درزمان وززیری وزارت صمت در خبر سیما گفت باید هرچه سریعتر قیمت گاز CNG به نصف تقلیل یابد وقول اجرای آنرا داد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بهتره وزیر کار اول به کارمندای خودش برسه که وضعشون از کارگرا هم بدتره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
بهتره وزیر کار اول به کارمندای خودش برسه که وضعشون از کارگرا هم بدتره
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۰:۳۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
چرا به داد این کارگرها نمی رسید
به خدا حقوق ها خیلی پایین است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۰:۳۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
به نظر شما با این حقوق میشه زندگی کرد
این حقوق با این تورم شده بخوری می میری نخوری هم می میری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
در روز ۹ ساعت کار میکنم اپراتور۲۰۲۰ هستم برای ماهی ۱۸۰۰ از یه طرف مخابرات ظلم میکنه از یه طرف وزارت کار خدا ازتون نگذره که من هم مشکل شنوایی بینایی دیسک کمر مشکل اعصاب و روان پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۸:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سال ۴۰۰ رسید و هنوز بازنگری و تعیین مناسب دستمزد سال ۹۹ و به قبلش صورت نگرفته، ده ها سال دیگه هم بگذره باز مشکل کارگران، کارمندان، کارآموزان حل نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
عارف کاکاعلی
۰۸:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
انشاالله با بازنگری و حل شدن این موضوع کمی از مشکلات قشر زحمتکش جامعه برطرف شود
با توکل برخدا
Iran (Islamic Republic of)
كارگر
۰۸:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
من گوشت ندارم ، مرغ ندارم ، پنير ندارم ، شير ندارم ،حبوبات ندارم ، پس اين چه حقوقي كه من دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
عوضش بسته اینترنت داری
آخرین اخبار