شناسایی ۶۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با شناسایی ۶۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در ۴۸ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۸۶۱ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر دانایی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با توجه به اجرای محدودیت‌ها مشارکت مردم در این روز‌ها مطلوب بوده است.

او افزود: افراد مسن و کسانی که بیماران زمینه‌ای دارند این روز‌ها بیشتر از دیگران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: مردم هر گونه علائم سرماخوردگی را به عنوان کرونا در نظر بگیرند و دو هفته خود را قرنطینه کنند.

او هم چنین از اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سمنان خبر دادو گفت: این طرح، برنامه مشترک "شهید سلیمانی" میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج با هدف " پیشگیری به موقع " و شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به کرونا طراحی شد.

دکتردانایی ادامه داد: باید از کرونا سبقت گرفت و اصل را بر پیشگیری از بروز بیماری قرار داد؛ چرا که در پیشگیری چهار اصل مهم عدالت اجتماعی، جلب مشارکت اجتماعی و مردمی، هماهنگی بین بخشی و تکنولوژی مناسب وجود دارد.

او گفت: مدیریت و کنترل شیوع کووید ۱۹ به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور را از ارکان طرح شهید سلیمانی است و در این طرح از ظرفیت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت " استفاده شده تا با شکل گیری و همکاری تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی و عموم مردم به نتایج خوبی برسیم.

به گفته دکتر دانایی، برای اجرای طرح شهید سلیمانی قریب به ۲ هزار تیم جامعه بسیج پزشکی در کشور ساماندهی شده‌اند و با استفاده از ظرفیت مراکز بهداشت و درمان و پایگاه‌های بسیج محلات، این عارضه‌یابی را آغاز کرده اند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.