حجت الاسلام صدیقی:

شهید فخری‌زاده، شهید سلیمانیِ عرصه علم بود

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید فخری زاده بدیل شهید سلیمانی در جبهه علمی بود و جایگزینی ندارد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز یکشنبه ۱۶ آذرماه در مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری زاده با عرض درود و سلام به حضرت بقیه الله و نائب امام زمان (عج) اظهار کرد: از دیدگاه قرآن کریم انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و اصولا انسان بر روی زمین آمد تا نماینده خدا بر روی زمین باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر میکروب و سلامتی نبودند، علم پزشکی نبود. اگر کرونا نبود این برجستگی دانشمند عزیز ما شهید بزرگوار و مخلص ما شهید فخری زاده در ساختن کیت تشخیص کرونا نشان داده نمی شد. اگر جبهه نبود، اگر استکبار نبود، مجاهد بودن این شهید عزیز و جبهه‌ای بودن او نشان داده نمی‌شد.

وی افزود: مرگ راحتی از آلام و خلاصی از بند‌های این عالم است؛ لذا خداوند متعال مرگ را مخلوق معرفی کرده و مقدم بر حیات ذکر کرده است. خداوند مرگ را هم آفریده، حیات را هم آفریده. اینجا کلاس و محیط آزمایش است که شما را آوردیم تا مسابقه بدهید. در مسابقه دو مسئله مطرح است؛ یکی شکست و دیگری هم پیروزی.

حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: بنای ما این نیست که چه کسی شرمنده است؛ بلکه بنای ما این است که چه کسی برنده است و مدال می‌آورد و رکورد می‌زند. مقصود این است که آن چیز‌های زیبا را می‌خواهیم به عالم نشان بدهیم.

وی ادامه داد: انسان بی دین هم خودش را به بهای اندک می‌فروشد، چون قیمت خود را نفهمیده است. این تروریست بدبخت این نفوذی و منافق چقدر پول گرفته و چند روز می‌خواهد زندگی کند؟ آیا ارزش دارد که آدم خون پاک ترین، شریف ترین، پرنقش‌ترین و خدمتگزارترین انسان را برای پول بر زمین بریزد؟ چرا انسانی که از دایره ایمان خارج می‌شود اینقدر پست و بی قیمت می‌شود؟

امام جمعه موقت تهران گفت: خون امام حسین (ع) را ریختند؛ در مقابل چه به دست آوردند؟ اما خوش به حال آن‌ها که خون خودشان را به امام حسین دادند و زنده شدند. فناء فی اللهِ آن‌ها با امضای امام زمانشان امضا شد و رنگ خدایی گرفتند و مظهر همه خوبی‌های هستی شدند. شما این زیبایی‌ها را از تاریخ بشریت منها کنید؛ زندگی بشری می شود و زندگی جنگلی است.

وی ادامه داد: این انسان‌های شریف که خود را در جبهه فدا کردند و ارزش‌ها را زنده کردند. برای بشر آرامش و آسایش به ارمغان آوردند و این ارزشمند است.

حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: شهید فخری زاده در جبهه‌ها حضور داشت. با تمام شدن جبهه از جبهه بیرون نیامد و فقط سنگرش را عوض کرد. ما دو نوع جهاد داریم که یک جهاد قلمی داریم که مهم‌تر از جهاد نظامی است. رزمندگان ما سلاحی که در دست دارند حاصل فکر است. این شهید با عظمت فکری که خدا به او داده است یک لحظه فکرش را به غیر از خدا نفروخت. او در کنار شهید تهرانی مقدم دیده می‌شود. در حفظ سلامت مردم کنار دانشمندانی که در ساخت تجهیزات مقابله با ویروس نقش دارند، دیده می‌شود.

وی افزود: او تمام زندگی‌اش را برای حفظ امنیت اخلاقی، جسمی، سیاسی، بهداشتی و اجتماعی صرف می‌کند. سنگر به سنگر محل کار خود را تغییر می‌دهد و یک لحظه برای خدمت به مردم راحتی ندارد. ما باید در تمام عمر خود مجاهد و رزمنده باشیم و عمر خودمان را در این راه صرف کنیم.


بیشتر بخوانید

مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده برگزار شد


امام جمعه موقت تهران گفت: قیمت انسان بالاتر از بهشت است و با بهشت هم معامله نمی‌کنند؛ لذا خدا مشتری انسان‌ها می‌شود و شناخته که چه کسی بیشترین بها را به او می‌دهد.  پس باید هر کاری که می‌کنیم باید برای خدا انجام دهیم.

وی افزود: شهید فخری زاده را خدا برای عرش خود انتخاب کرد و این کالا برای عرش خداوند زینت است. او عمرش را در جبهه دانش صرف کرد و هر چه داشت با خدا معامله کرد و همه کار‌های او در راه خداست.

حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: نباید به استکبار اجازه بدهیم تا جرات کند که ما را بکشد؛ بلکه ما می‌کشیم تا او بترسد. همیشه کشته شدن که هنر نیست. باید بسیار شاکر خداوند باشید که شما در حال فراهم کردن امکانات برای شیران میدان هستید تا میکروب کشی کنید. تا گرگ‌ها را از میدان بیرون کنید و به این وسیله مردم دنیا بتوانند در آرامش زندگی کنند.

وی افزود: ما باید طبق آیات قرآن قوی باشیم تا بتوانیم عزتمند باشیم. اگر ضعیف باشیم؛ ضعیف را می‌کشند. اما اگر قوی باشیم مشاهده می‌کنند که امکانات داریم و قاتل را می‌کشیم و ایجاد حیات می‌کنیم. آنچه در زندگی شهید زبده، نخبه، عارف و مومن ما فخری زاده چشم گیر است این است که او کانون قدرت بود و برای اقتدار کشور عمر خود را صرف کرد و با تمام قدرت خود به میدان آمد. او قاسم سلیمانی جبهه علم و فناوری بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
یکی بزنند ده تا میخورند چی شد
آخرین اخبار