قانون جامعی برای جلوگیری از تردد بیمار کرونایی در جامعه وجود ندارد

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود افراد مبتلا به کرونا که باید در قرنطینه خانگی باشند در سطح شهر تردد می‌کنند.

قانونی برای تردد بیمار کرونایی در جامعه وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکترالهام عظیمی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: بر طبق آخرین دستورالعمل‌های وزارتخانه فرد مبتلای مثبت به ویروس کرونا موظف است چهارده روز پس از اعلام نتیجه آزمایش در قرنطینه خانگی باشد.

او افزود: فرد مبتلا به کرونا در زمان قرنطینه نباید تماسبا دیگر افراد ، حتی با اعضای خانواده خود داشته باشد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه با آغاز طرح شهید سلیمانی تصمیمات مقتضی در هر شهر برای بررسی جوانب مختلف اینگونه موضوعات و موارد مشابه اتخاذ خواهد شد افزود: بر طبق بازرسی‌های ما استفاده از ماسک در بین همشهریان کاهش یافته و این اتفاق ناشی از تفکرات اشتباه درباره کاهش آمار کرونا است.

عظیمی در ادامه بیان کرد: اگر شاهد کاهش آمار هستیم نباید فکر کنیم آمار دیگر سیر صعودی نخواهد داشت بلکه باید پرانگیزه‌تر از قبل شیوه‌های بهداشتی را رعایت کنیم چرا که کرونا هنوز هم در زندگی ما وجود خواهد داشت.

او از شهروندان درخواست کرد از کرونا نترسند بلکه شجاعانه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهم همچون استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات از انتشار این ویروس منحوس جلوگیری کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: قطعا شکست کرونا با رعایت شیوه‌های بهداشتی ممکن اسـت.

عظیمی اضافه کرد: ناقلان بدون علامت یکی از مشکلات اساسی جامعه در شیوع کرونا هستند که برای پیشگیری از شیوع ویروس از سوی این افراد،  زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات از جمله دورهمی‌های خانوادگی ضروری است.

او تصریح کرد : قانون جامعی نیز برای برخورد با اینگونه افراد بی توجه وجود ندارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.