خریداری بیش از یک تن زعفران از کشاورزان در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: هزار و ۲۷۵ کیلوگرم زعفران به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از کشاورزان نیشابور، فیروزه وزبرخان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند راد مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: هزار و ۲۷۵ کیلوگرم زعفران خریداری شده، پوشال مرغوب و یا نگین بوده است که زعفران  پوشال مرغوب کیلویی ۱۱ میلیون و نگین ۱۳ میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

او افزود: سقف خرید از هر کشاورز ۱۰ کیلوگرم می باشد که زعفران خریداری شده بلافاصله به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و حداکثر سه تا ۵ روز، پاسخ آزمایش ارسال می‌شود و پس از تایید کیفی توسط آزمایشگاه، لیست خرید برای پرداخت وجه به سازمان تعاون روستایی ارسال می‌شود که در صورت تامین اعتبار به صورت ۳۰ درصد مبلغ وجه خرید به حساب کشاورز واریز و ۷۰ درصد باقیمانده نیز در صورت تامین اعتبار تا سه ماه آتی واریز می‌شود.
 
 
معاون سازمان جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: امسال به علت کاهش قیمت زعفران در بازار، خرید حمایتی بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم محصول زعفران کشاورزان در مرکز خرید اتحادیه تعاون روستایی نیشابور انجام شد که ارزش کل زعفران خریداری شده در این شهرستان مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار