یک واحد از تصفیه خانه آب شرب شهر‌های گروه الف آماده راه اندازی

یک واحد از تصفیه خانه آب شرب شهر‌های گروه الف به ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آماده راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از تصفیه خانه آب شرب شهر‌های گروه الف مازندران با اشاره به پیشرفت بسیار خوب این تصفیه خانه ،گفت: یک واحد از سه واحد در دست اجرای این تصفیه خانه به ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آماده راه اندازی بوده و واحد دوم آن نیز تا تابستان سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

او ظرفیت بهره برداری این تصفیه خانه را یک هزار لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح مشکلات آب شرب ساکنین شهر‌های گروه الف برطرف می‌شود.

جانباز با اشاره به افق این طرح که برای سال ۱۴۱۵ در نظر گرفته شده است افزود: با اجرای این طرح، آب شرب جمعیت ۶۳۰ هزار نفری منطقه تامین می‌شود.

او گفت: دو مولفه مهم این طرح شامل اجرای خط انتقال از سد آیت الله صالحی مازندرانی تا فریدونکنار به طول ۹۰ کیلومتر می‌باشد که تاکنون ۶۷ کیلومتر آن با پیشرفته ۸۰ درصد انجام شده و دیگری تصفیه خانه این طرح که با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه هم اکنون ۷۵ پیشرفته فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هزینه اجرای این طرح را تاکنون بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان اعلام کرده و افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافت که امیدواریم با اعتبارات مورد نیاز که حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است، طرح مذکور به بهره‌برداری کامل برسد.
 
شهر‌های گروه الف شامل شهرستان‌های بابل، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار