مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

طرح مطالعاتی اسکان عشایر فارس تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: از ١٢٠ طرح مطالعاتی اسکان عشایر فارس، بخش عمده آن به سرانجام رسیده و شماری از طرح باقی مانده هم تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: از ١٢٠ طرح مطالعاتی اسکان عشایر این استان، بخش عمده آن به سرانجام رسیده و شماری از طرح باقی مانده هم تعیین تکلیف می‌شوند.

عطاءالله زمانی بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها که شامل اقدامات عمرانی و زیربنایی اسکان در کانون‌های توسعه عشایری و تجهیز این کانون‌ها به خدماتی از جمله راه، آب، برق و آماده‌سازی سایت اسکان در مناطق عشایری است، وضعیت زندگی عشایر بهتر می‌شود و آرامش خاطر بیشتری در میان عشایر به وجود می‌آید.

او با بیان اینکه تامین زمین و زیر ساخت‌های اسکان از اولویت‌های بنیاد مسکن است، افزود: اجرای کانون‌های توسعه اسکان عشایر دراستان فارس با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن خدمت به آحاد جامعه و از جمله جامعه تولید کننده عشایر است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه در استان فارس ۲۰۰ نقطه برای احداث کانون اسکان عشایر پیش بینی شده است، ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی در بیش از نیمی از این کانون‌ها به اتمام رسیده است.

او با اشاره به اختیاری بودن اسکان عشایر، گفت: بررسی درخواست‌های اسکان توسط اداره کل امور عشایر دنبال می‌شود و بنیاد مسکن در این عرصه تامین کننده زیر ساخت‌های اسکان است و تا کنون اقدامات مناسب انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با یاد آوری بافت عشایری در برخی از مناطق کوچرو استان، گفت: با اجرای سیاست‌های اسکان از دهه ۱۳۷۰ تا کنون، حدود ۷هزار خانوار عشایری در استان فارس در بیش از ۱۳۰ کانون توسعه اسکان هدایتی و حمایتی ساکن شده‌اند و شمار قابل توجهی از این عشایر در شهرستان فسا ساکن هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.