معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

گزارش استنفورد درباره تولیدات علمی ایران خلاف واقعیت است

قدسی پور گفت: بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس، کشورمان رشد ١٠ پله‌ای در افزایش کیفی مقالات به دست آورده که نشان می‌دهد گزارش استنفورد خلاف واقعیت است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  جلسه ١۴٢ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه حسن قدسی پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین آمار تولیدات علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران را ارائه کرد.

قدسی پور اظهار کرد: بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس، کشورمان رشد ١٠ پله‌ای در افزایش کیفی مقالات به دست آورده است که این ارتقا نشان می‌دهد گزارش استنفورد درباره تولیدات علمی ایران خلاف واقعیت است.

او با اشاره به شاخص استناد نرمال شده، گفت: متوسط جهانی شاخص استناد نرمال شده عدد یک است که خوشبختانه شاخص استناد نرمال شده کشورمان در سال ۲۰۲۰، بالاتر از متوسط جهانی و عدد ۱.۲۵ بوده است.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جایگاه ایران در شاخص استناد نرمال شده در میان ۲۵ کشور برتر دنیا، رتبه ۱۳ است و کشور‌هایی مانند اسپانیا، چین، ترکیه، روسیه، کره جنوبی بعد از کشورمان قرار دارند و کشور سوئیس رتبه اول را در این شاخص دارد.

او افزود: کاوشگر امل (امید) از مرکز فضایی تانیگاشیما واقع در جنوب کشور ژاپن به فضا پرتاب شده است.

قدسی پور بیان کرد: کاوشگر امل (امید) توسط مرکز فضایی محمد بن راشد در امارات و با همکاری دانشگاه «کلرادو بولدر»، دانشگاه «ایالتی آریزونا» و دانشگاه «کالیفرنیا برکلی» ساخته شده و نخستین مأموریت علمی میان سیاره‌ای است که توسط یک کشور اسلامی عرب انجام می‌شود.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کاوشگر امید به ۶ کاوشگر دیگر آمریکا، اروپا، هند و چین که در حال حاضر از مدار زمین به بررسی کره مریخ مشغول هستند، ملحق شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار