باقرزاده کریمی مطرح کرد؛

وابستگی تالاب‌های فلات مرکزی به بارش/ خشک شدن ۹۶ درصد تالاب گاو خونی

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها درباره آخرین وضعیت تالاب‌های ایران توضیحاتی را ارائه داد.

مسعود باقرزاده کریمی مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت تالاب‌های کشور، اظهار کرد: هنوز فصل بارش‌ها تمام نشده است، اما به طور کلی تالاب‌های فلات مرکزی ایران بیشتر از سایر تالاب‌ها وابسته به بارش‌ها هستند و اگر بارش‌ها کم باشد وضعیت خوبی نخواهند داشت.

او بیان کرد: وضعیت تالاب‌های کوهستانی، چون دریاچه ارومیه، شادگان، هورالعظیم خوب است و تالاب‌های ساحلی نیز کم آبی ندارد و این روز‌ها تنها با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

باقرزاده کریمی درباره آخرین وضعیت تالاب گاوخونی، تصریح کرد: ۱۵ سال است که بیشتر مساحت تالاب گاو خونی خشک شده و اکنون نزدیک به ۹۶ درصد آن خشک است.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی ۱۷۶ میلیون متر مکعب از زاینده رود حق آبه دارد، گفت: متاسفانه حق آبه این تالاب داده نمی‌شود و به دلیل مصرف بیش از حد آب این تالاب به حد مطلوبی نرسیده است.

باقرزاده کریمی درباره تالاب میانکاله خاطرنشان کرد: تالاب میانکاله ۱۰۰ هزار متر مکعب مساحت دارد که درحال حاضر حدود ۲۰ درصد از پهنه آبی آن خشک شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار