سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری:

معابر تهران به "تونل وحشت" تبدیل شده است/ شهرداران مناطق ۲ و ۸ هنوز در بازداشت موقت هستند

اعطا گفت: بعد از فروکش موج سوم کرونا میزان بیماران سرپایى بیمارستان هاى استان تهران به زیر هزار و ۸۰۰ نفر رسیده بود که اکنون به بالاى ٢٠٠٠ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورا شهر تهران در نشست خبری که امروز در شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: یکی از خبر‌هایی که اخیرا به دست ما رسیده، لغو محدودیت‌های ارتفاعی جماران است، این موضوع از زمان طرح اختلاف طبقه مازاد ساختمان ریاست جمهوری به جریان افتاده بود.

وی ادامه داد: این تصمیم برای لغو محدودیت‌ها با انتقاد جدی شورای شهر تهران مواجه شد و حتی نظرات شهردار تهران هم مورد اعتنا واقع نشد و این مصوبه حالت دستوری گرفته بود.

سخنگوی شورا شهر تهران افزود: با ساکن شدن امام خمینی (ره) در جماران، این محل به مکانی برای تصمیم گیری‌های سیاسی تبدیل شد و شهرت جهانی پیدا کرده بود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: همانطور که گذشته چراغ راه آینده است، آینده هم نباید ارزش‌های گذشته را پاک کند؛ به هر حال امیدواریم که صدور این دستور قضایی در آستانه دهه فجر که البته یک دستور موقت است، برای حفاظت از حریم میراثی جماران تأثیری دراز مدت داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در بحث کرونا، در حال حاضر در شرایط شکننده و ناپایداری هستیم، گفت: امروز تهران در وضعیت زرد قرار دارد، بعد از فروکش موج سوم طبق آمار اعلامی میزان بیماران سرپایى بیمارستان هاى استان تهران به زیر هزار و ۸۰۰ نفر رسیده بود که اکنون متاسفانه با شیب ملایم به بالاى ٢٠٠٠نفر رسیده است.

اعطا افزود: مطابق نظر مسئولان و کارشناسان اگر این روند ادامه داشته باشد وضعیت تهران پیچیده‌تر می‌شود و دیگر زرد نخواهند ماند.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: مدیریت شهری از ابتدای کرونا در حوزه‌های خدمات شهرى و ارائه خدمت در حوزه سلامت عملکرد خوبی داشته است. در حال حاضر هم بیش از ٨٠ خانه سلامت و سراى محله ما در طرح ملى شهید سلیمانی در مشارکت و همکارى کامل با وزارت بهداشت و بسیج و سپاه هستند.

اعطا تاکید کرد: مطابق آمار‌ها و گزارش‌ها بستری و مراجعه حضوری به بیمارستان‌ها در تهران افزایش یافته است.

اعطا اضافه کرد: شرایط کنونی مشابه خردادماه است، همچنین امیدواریم با حفظ سیاست هاى موجود و اجتناب از تعجیل در بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌ها بتوانیم به شرایط بهتری در شهر تهران دست یابیم چرا که شرایط شکننده و ناپایدار است.

اعطا در پایان گفت: مدتی است شاهد خاموشی خیابان‌ها و معابر شهر تهران هستیم البته روز‌های قبل طرحی با عنوان عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده شهر تهران تصویب شد که در دفاع طرح مذکور از عبارت "تونل وحشت" برای پل‌های عابر تاریک و محصور در تابلو‌های تبلیغاتی استفاده کردم، اما در حال حاضر متاسفانه تهران به "شهر خاموش" و همه معابر به "تونل وحشت" تبدیل شده است.

اعطا در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت کنونی ۲ شهردار اظهار کرد: هر دو فرد در بازداشت موقت هستند و پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است.

وی تاکید کرد: هنوز خبر جدیدی نداریم و شورا در مقام قضاوت نیست.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به وضعیت باملند، اظهار کرد: باملند و وضعیت آن موضوعی بوده که از طرف سازمان بازرسی واگذار شده و مساله‌ای ساده نیست.

وی تاکید کرد: اگر در یک زمانی قراردادی بسته شده است که برای برخی‌ها شبهات دارد، باید شهرداری آن را حل کند نه اینکه مسیر توافق را طی کند.

اعطا گفت: ما تذکراتی به شهرداری دادیم که رسانه‌ای نشد، اما جهت گیری کلی ما دفاع از حقوق مردم است و درباره موضوع باملند هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به صدور حکم آقای عیسی شریفی چه اقداماتی برای بازگشت اموال شهر انجام شده و نظر مدیریت شهری در این باره چیست، گفت: ما اطلاعاتی در این رابطه نداریم و اطلاعاتی در این حوزه دریافت نکردیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شورای شهر ، جماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار