ثبت ۲۸ مورد نقض اتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته

مرکز آشتی وزارت دفاع روسیه در سوریه از ثبت ۲۸ مورد نقض آتش‌بس در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد طرف روسی کمیسیون روسیه و ترکیه که بر اجرای آتش‌بس سوریه نظارت می‌کند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد نقض آتش‌بس را در سوریه ثبت کرده است، در حالی که طرف تُرک ۱۹ مورد نقض را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه ۲۸ مورد نقض آتش‌بس در شبانه روز گذشته در سوریه گزارش شده که از جمله ۱۵ مورد در استان ادلب، ۵ مورد در استان حلب، ۴ حمله در استان لاذقیه و ۴ مورد در استان حماه بوده است.

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که در ۲۴ ساعت گذشته اقدامات بشردوستانه‌ای از سوی مرکز سازش طرف‌های مخالف و نظارت بر مهاجرت پناهندگان در سوریه صورت گرفته است و ۳۷۵ بسته غذایی به ساکنان استان حلب تحویل داده شده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۲ پناهجو به خانه‌های خود در سوریه بازگشته اند.

متخصصان روس نیز در این بازه زمانی ۱.۷ هکتار از مناطق اطراف دمشق و درعا را مین روبی کرده و ۱۰ وسیله انفجاری را خنثی کرده اند.

روسیه، ترکیه و ایران تضمین کننده‌های آتش بس در سوریه هستند. این کشور‌ها به طور منظم عملیات بشردوستانه را در سراسر کشور انجام می‌دهند و به دمشق در تأمین امنیت عبور و مرور برای بازگشت پناهندگان سوری کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار