«پارکورکار» خاطی تخت جمشید عذرخواهی کرد + فیلم

«پارکورکار» خاطی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در شهریورماه گذشته فرد جوانی در مجموعه پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، اقدام به اجرای حرکات نمایشی و ضبط آن با گوشی همراه کرده و در روز‌های اخیر با انتشار آن در فضای مجازی، افکار عمومی را جریحه دار کرده بود.

با پیگیری‌های پایگاه میراث جهانی تخت جمشید مشخص شد افرادی که مرتکب اشتباه شده‌اند نسبت به قوانین حاکم بر میراث فرهنگی، آگاهی کافی نداشته‌اند و با حضور در تخت جمشید ضمن ابراز پشیمانی و عذرخواهی از عموم، خواستار و امیدوار به اصلاحات لازم فرهنگ رفتاری گردشگران در بنا‌های تاریخی فرهنگی شدند.

محمد آشوری سرپرست پارکور شهرستان زرقان و مربی یزدان قشقایی که پارکور را در تخت جمشید اجرا کرده بود، گفت: به علت نداشتن آگاهی شاهد اجرای حرکات نمایشی پارکور بر روی آثار تاریخی بودیم و از این موضوع فیلم‌هایی هم تهیه شده بود که بعد از تذکر نگهبان، این مجموعه را ترک کردیم.


بیشتر بخوانید

ماجرای حرکات نمایشی پارکور در تخت جمشید چه بود؟


یزدان قشقایی نوجوانی ۱۶ ساله از شهرستان زرقان که این اقدام را انجام داده است در این رابطه اظهار کرد: من و پسردایی ام در مجموعه جهانی تخت جمشید بعد از اجرای چند حرکت نمایشی و فیلمبرداری با تذکر گرفتن از میراث بانان، مجموعه را ترک کردیم و در حال حاضر هم، چون آگاهی کافی از قوانین میراث فرهنگی نداشتیم به سهم خود متاسف و ناراحت هستیم و از عموم مردم عذرخواهی می‌کنیم؛ از رسانه‌ها هم خواهشمندیم که نسبت به منتشر کردن این موضوع، اقدامی مناسب با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی داشته باشند.

سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس در این باره بیان کرد: موضوع اتفاق افتاده ناشی از نداشتن آگاهی کامل فرد مذکور نسبت به قوانین و ضوابط حفاظتی در عرصه مجموعه جهانی تخت جمشید است.

او تصریح کرد: انتشار کلیپ اجرای پارکور در فضای مجازی با موجی از انتقادات و پیشنهادات گوناگونی مواجه شده که در وهله اول افزایش آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه‌های گفتاری و شنیداری و ارتقا فرهنگ احترام به آثار تاریخی منحصر بفرد در سطح کشور، و مهم‌تر از آن اصلاح شیوه‌های حفاطتی موجود و استفاده از سامانه‌های حفاظت الکترونیک را می‌طلبد.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
مسئولین هم عذرخواهی کنند و کناربروندتامردم ارامش داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
بیچاره بچس بابا جان انقدر مشکلات بیشتر از این داریم که
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
تو مدرسه ها یه درس بذارید به نام *فرهنگ* تا از همون کودکی برای بچه ها فرهنگ سازی انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اگه فرهنگ سازی بشه نه میراث فرهنگی زیر سوال می ره و نه جوان 16 ساله زیر سوال می ره.
آخرین اخبار