برخورد قانونی با عرضه کننده گان گونه های در حال انقراض جانوری

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تفت گفت: خرید و فروش گونه‌هایی همچون سمندر لرستانی ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی با خاطی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حسین عباسیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان تفت گفت: در روز‌های پایانی سال مأموران محیط زیست شهرستان به منظور پایش و بازرسی واحد‌ها و مراکز خرید و فروش ماهی قرمز در سطح شهرستان اقدامات لازم را بعمل آوردند.

او اظهار داشت: هر ساله در آستانه سال نو و ایام نوروز، خرید و فروش حیوانات بویژه گونه‌های آبزی همچون ماهی قرمز، انواع سمندر‌ها بویژه سمندر لرستانی و انواع لاک پشت و مار آبی رونق پیدا می‌کند، گونه‌هایی که با جدا شدن از زیستگاه‌های خود سرانجام تلخی را به دنبال داشته و محکوم به فنا هستند.

عباسیان بیان کرد: به منظور کاهش آسیب ها، خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی ممنوع شده و هر گونه تخلف در این زمینه جرم محسوب می‌شود.

عباسیان در ادامه عنوان کرد: مهمترین گونه‌هایی که در این فصل در بازار‌ها خرید و فروش می‌شود سمندر لرستانی و انواع لاک‌پشت‌ها است که گونه‌هایی آندمیک و در حال انقراض هستند.

او تاکید داشت: خرید و فروش این گونه‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی با خاطی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.