کشت جو در ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی سمنان

۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید (۱۳۹۹-۱۴۰۰) به کاشت جو به صورت دیم و آبی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : غلات مانند گندم و جو جزو محصولات راهبردی محسوب می‌شوند و توسعه سطح زیر کشت آنها یکی از رویکرد‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

او افزود: بر اساس آمار، وسعت زیر کشت جو در سال زراعی جدید (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در مقایسه با سال زراعی گذشته (۱۳۹۸-۱۳۹۹) حدود هفت و هفت دهم درصد افزایش یافت.

رضایی گفت: امسال ۱۶ هزار و ۵۴۵ هکتار از از مجموع ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار وسعت زیر کشت جو در استان سمنان آبیاری می‌شود و در اصطلاح جو آبی گفته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود : امسال از مجموع ۲۰ هزار و ۵۴۵ هکتار وسعت زیر کشت جو در استان، چهار هزار هکتار جو دیم‌کاری شده است.

رضایی گفت : در کشت دیم تنها بارش‌های آسمانی تأمین‌کنندهٔ آب مورد نیاز کشتزار و زمین کشاورزی هستند و این روش از آبیاری و کشت مربوط به مناطق شرق استان سمنان و بیشتر مربوط به شهرستان میامی است.

او افزود : پارسال (سال زراعی۱۳۹۸-۱۳۹۹) وسعت زیر کشت جو در استان ۱۹ هزار و ۶۹ هکتار به روش دیم و آبی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : پارسال کشت جو در وسعت ۳‌ هزار و ۹۷۰ هکتار به صورت دیم و ۱۵ هزار و ۹۹ هکتار به روش آبی در اراضی کشاورزی استان سمنان کاشته شد.

رضایی افزود : افزایش عملکرد تولید غلات به ویژه گندم و جو در افزایش بهره وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی است که با به کار گیری تمام ابزار و تامین بذر گواهی شده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.