استقبال اتحادیه عرب از برقراری روابط دیپلماتیک میان قطر و موریتانی

اتحادیه عرب از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان قطر و موریتانی و توافق برای بازگشایی سفارت در آینده نزدیک استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی، اتحادیه عرب از بازگشت روابط دیپلماتیک میان موریتانی و قطر و توافق بر سر بازگشایی سفارتخانه‌ها در دو کشور در اسرع وقت استقبال کرد.

یک منبع رسمی در اتحادیه عرب گفت: این گام به منظور پاکسازی فضای میان کشور‌های عربی، بهبود اختلافات و بازگرداندن انسجام بین کشورهاست.

این منبع افزود: پادشاهی عمان در میانجیگری بین دو کشور نقش مهمی ایفا کرده است و این کار همگام با مذاکرات دو کشور از طریق تماس‌های فشرده طی هفته‌های اخیر و زمینه سازی برای بازسازی روابطی بوده که ستودنی است.

وزارت امور خارجه موریتانی یک‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که تصمیم برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با کشور قطر پس از تلاش‌های ستودنی از سوی عمان، قبل از تماس‌های فشرده طی هفته‌های گذشته، بدون تعیین تاریخ برای افتتاح دو سفارتخانه صورت می‌گیرد.
طبق بیانیه این وزارتخانه، دو کشور توافق کردند، سفارتخانه‌های خود را در آینده نزدیک بازگشایی کنند.

پیشتر خبرگزاری رسمی قطر در حساب توییتری خود نوشته بود، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر دیداری با اسماعیل ولد الشیخ احمد، همتای موریتانی خود در دوحه برگزار کرد که این نخستین سفر وزیر امور خارجه موریتانی به قطر پس از پایان بحران کشور‌های عربی در ماه ژانویه امسال است.

این منبع افزود: در نشست مذکور همکاری‌های دوجانبه و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور برادر مورد بررسی قرار گرفت.

موریتانی در آغاز بحران خلیج فارس طی سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده بود.

گفتنی است در چهل و یکمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که روز ۵ ژانویه ۲۰۲۱ در شهر العلای عربستان سعودی برگزار شد، بر اساس توافق‌نامه‌ای، چهار کشور عربی روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار