تمدید فصل صید ماهیان دریای خزر

مدیر کل شیلات مازندران از تمدید فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر خبر داد.

اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با توجه به مصوبات کمیته مدیریت صید استان‌های شمالی و مکاتبه‌ی معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران، زمان پایان صید ماهیان استخوانی توسط شرکت‌های پره در مازندران تا ۲۰ فروردین و تعاونی‌های منطقه میانکاله تا  ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد.

او افزود: فصل صید ماهیان دریای خزر از ۱۵ مهر ماه آغاز شده بود و طبق معمول همه ساله باید از امروز یکشنبه ۱۵ فروردین به پایان می‌رسید اما صیادان مازندرانی با توجه به کاهش میزان صید ماهیان،  تمدید زمان صید را خواستار شده بودند که سازمان شیلات با این درخواست موافقت کرد.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه صیادان مازندرانی از ابتدای فصل صید تاکنون ۲۴۵۶ تن ماهی صید کردند که ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: صیادان مازندرانی در فصل صید پارسال که تا پایان ۱۵ فروردین ۹۹ ادامه داشت سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی از دریای خزر صید کرده بودند که نسبت به فصل صید قبل از آن کاهش ۴۸ درصدی داشت.

اسحاقی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را ۱۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درآمد صیادان مازندرانی نیز از صید ماهیان امسال ۳ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه هر تعاونی صیادی تاکنون به طور متوسط ۴۷ تن ماهی صید کرده که ۲۶ درصد کمتر از فصل صید گذشته است، ابراز امیدواری کرد با تمدید چند روزه زمان صید و شرایط مناسب آب و هوایی اندکی از این کاهش جبران شود.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.