رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد :

کرایه تاکسی در بجنورد ۳۰ درصد افزایش یافت

حمیدرضا شافعی گفت: نرخ کرایه تاکسی خطی و تلفنی در مرکز استان امسال نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته و از اول اردیبهشت ماه اعمال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد  گفت : پیش از این و در اواخر پاییز پارسال، ۲۵ درصد به نرخ کرایه تاکسی‌های زرد در مرکز استان افزوده شد که این افزایش نرخ بابت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا امسال هم اعمال می‌شود.

او گفت : در عمل از ابتدای اردیبهشت ماه امسال ۵۵ درصد به نرخ کرایه تاکسی‌ها زرد در مقایسه به ابتدای سال ۹۹، افزوده شده است.


بیشتر بخوانید 


رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: البته با برداشته شدن شیوه نامه های بهداشتی، افزایش ۲۵ درصدی نرخ تاکسی‌های زرد، دیگر اعمال نمی‌شود.

او افزود : با شیوع کرونا و الزام رانندگان به رعایت شیوه نامه و کاهش یک نفر مسافر در صندلی عقب، درآمد رانندگان کاهش یافت از این رو افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها پیگیری شد.

افزایش حدود ۴۳ درصدی کرایه اتوبوس

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: کرایه اتوبوس‌های مرکز استان هم با حدود ۴۳ درصد افزایش نسبت به پارسال، از هفت هزار ریال به ۱۰ هزار ریال رسیده است.

او گفت : البته در صورتی که مسافران کارت نداشته باشند و کرایه را به صورت نقدی پرداخت کنند، نرخ جابه جایی ۱۳ هزار ریال محاسبه می‌شود.

او درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تاکسی‌ها افزود : بازرسان ما در سطح شهر حضور دارند و بر نحوه خدمات رسانی رانندگان تاکسی خطی نظارت می‌کنند، اما بهترین بازرس برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم هستند و انتظار می‌رود نسبت به این امر حساس باشند.

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۸۵ درصد رعایت می‌شود.

شافعی گفت : رانندگان تاکسی زرد، حق ندارند بیش از سه نفر مسافر سوار کنند، در غیر این صورت به شدت با آنان برخورد می‌شود.

او گفت: در بهمن واسفند پارسال برخورد با ۱۵ نفر راننده متخلف منجر به صدور رای شد.

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: شیوع کرونا سبب شده تا شمار مسافران در شهر بجنورد نسبت به پیش از اسفندماه سال ۹۸ تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

در شهر بجنورد ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی و ۷۰۰ دستگاه تاکسی خطی نسبت به جایی مسافر فعال است.

روزانه ۲۵ تا ۲۰ هزار نفر مسافر در شهر بجنورد با حمل و نقل عمومی جابه جا می‌شوند.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.