معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد ؛

لزوم نظارت بیشتر بر حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خواستار نظارت بیشتر بر حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در شهر تبریز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان آذربایجان شرقی گفت: فرآیند حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی باید توسط افراد شناسنامه‌دار و مورد تایید سازمان پسماند انجام شده و با اقداماتی همچون نصب دوربین در معابر عبوری کامیون‌ها نظارت بیشتری بر این فرآیند انجام شود.

او  بر لزوم برخورد شدید با حمل کننده‌های غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی تاکید کرد و گفت: این افراد در صورت بی‌توجهی به تذکرات به دادستانی معرفی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم تبریز از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی و خروجی شهر دلگیر هستند که باید این موضوع هرچه سریعتر توسط دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قرار گیرد.

او گفت: سامان‌دهی نخاله‌گاه‌های ساختمانی تبریز یکی از ضرورت‌های فعلی شهر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: نگرانی‌های مربوط به زباله‌های خانگی در مورد نخاله‌های ساختمانی وجود ندارد و تنها دغدغه ما و مردم  ایجاد چشم انداز‌های نامناسب در مبادی ورودی و خروجی شهر به دلیل بی‌دقتی و عدم نظارت در تخلیه نخاله‌های ساختمانی است.

رحمتی گفت: باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط همچون محیط زیست، راه وشهرسازی، منابع طبیعی و سازمان پسماند مکان‌های مناسبی در شرق، غرب و جنوب تبریز شناسایی شود و به عنوان نخاله‌گاه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بی دقتی برخی ماسه شویی‌ها در مسدودسازی جاده و برخی مناطق شهر تبریز انتقاد کرد و گفت: یک بارندگی شدید در این مناطق می‌تواند جریان سیل را به داخل شهر هدایت کرده و تبعات خطرناکی به دنبال داشته باشد.

او از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز خواست نقشه پهنه‌بندی تبریز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی بر اساس شاخص‌هایی همچون میزان نخاله‌های تولیدی در هر منطقه تا جلسه آتی این کارگروه تدوین شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار