سیاره ونوس با تغییرات جوی بسیار مهمی رو به رو است

اطلاعات منتشر شده از فضاپیمای پارکر سولار پروب نشان از تغییرات جوی بسیار شدید در سیاره ونوس می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس، با توجه به کاهش  فعالیت خورشید در سال‌های اخیر یونوسفر ونوس که یک لایه کلیدی در قسمت فوقانی جو است نیز کاهش پیدا کرده. مشاهدات جدید پارکر سولار پروب ناسا که در سال 2018 به خورشید ارسال شد و در حال حاضر بیش از قبل به خورشید نزدیک شده است، نشان می‌دهد یونوسفر فوقانی ونوس حاوی ذرات پلاسمای بارداری شده است که به طور مستقیم با پرتوهای خورشید ارتباط دارد و با میزان پرتوهای خورشید به سرعت تغییر می‌کند.

از آنجایی که تحقیقات انجام شده روی ونوس بسیار کم است هر اطلاعاتی که از این سیاره منتشر و به سرعت در بین محققان پخش شده و نظرات بسیاری درباره این تحقیقات در فضای مجازی منتشر پخش می‌شود. حال گلین کالینسون، دانشمند ابزار در مرکز پرواز فضایی ناسا، درباره اطلاعات جدید منتشر شده در رابطه با ونوس اعلام شگفتی کرده است.

سیاره ونوس

تغییرات ونوس در سه دهه اخیر

اطلاعات جدید منتشر شده از سیاره ونوس نشان می‌دهد این سیاره از سال 1980 تاکنون تغییرات بسیار فاحشی را در سطح خود داشته است، همچنین لایه‌های اتمسفر موجود در این سیاره نیز نسبت به قبل ثابت مانده اما تغییر در میزان پرتوهای خورشید باعث کاهش چشمگیر تراکم پلاسمایی یونوسفر در این سیاره نسبت به قبل شده است.

در حال حاضر صرفا یک فضاپیما در حال چرخش در اطراف ونوس است و کشور ژاپن قصد دارد با ارسال یک فضا پیما به این سیاره میزان مطالعات روی آن را افزایش دهد. با این حال مطالعات روی ونوس بسیار کم بوده و شرکت‌‌های فضایی در تلاش برای انجام مطالعات بیشتر روی این سیاره هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید نگران ونوس هم باشیم که وضعش به هم نخوره ؟
آخرین اخبار