آغار ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه با برقراری آتش‌بس

با برقراری آتش‌بس در نوار غزه و بازگشایی دو گذرگاه ایرز و کرم ابو سالم، ورود کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، با برقراری آتش بس، ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه آغاز شد.

پس از گذشت ۱۱ روز درگیری بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و برقراری آتش بس، کمک‌های بشر دوستانه از سوی سازمان ملل که شامل دارو‌ها، مواد غذایی و سوخت مورد نیاز است، از طریق گذرگاه ابو سالم وارد غزه شد.

رژیم صهیونیستی به طور موقت دو گذرگاه ایرز و کرم ابو سالم به غزه را بازگشایی کرد. ورود بسیاری از کامیون‌های حامل سوخت، تجهیزات پزشکی و خوراک حیوانات و بسیاری از نیازهای ضروری دیگر به غزه آغاز شده است.

با این حال، با بازگشایی گذرگاه‌ها، صندوق واکنش اضطراری مرکزی سازمان ملل متحد اعلام کرد ۱۸.۵ میلیون دلار برای تلاش‌های بشردوستانه به غزه لحاظ کرده است و از دیگر کشور ها نیز خواست در این مورد همکاری کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز، از کمک اضافی ۴.۵ میلیون دلاری به نوار غزه، پس از اعلام آتش بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

 مقامات سازمان جهانی بهداشت در زمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواستار یک آتش‌بس بشر‌دوستانه شدند تا بتوانند به این منطقه کمک‌های بهداشتی و پزشکی برسانند.

کابینه رژیم صهیونیستی ساعت ۲ صبح جمعه به وقت غزه آتش‌بس در غزه و شکست خود برابر مقاومت فلسطین را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار