گفتگوی تلفنی پادشاه سعودی و رئیس جمهور افغانستان

رئیس جمهور افغانستان و پادشاه عربستان در یک تماس تلفنی درباره مناسبات میان دو کشور، روند صلح افغانستان و مسایل مهم منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از شهرآرانیوز، ارگ افغانستان از تماس تلفنی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «ملک سلمان بن عبدالغزیر» پادشاه عربستان خبر داد.

براساس بیانیه ارگ، غنی و ملک سلمان درباره مناسبات افغانستان و عربستان، روند صلح افغانستان و مسایل مهم منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

ملک سلمان در این تماس گفت: علمای عربستان و دولت ریاض از تامین و تحکیم صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

پادشاه عربستان افزوده است که آرزو دارد در آینده از نزدیک با غنی دیدار داشته باشد و درباره این مسایل بیشتر صحبت کنند.

او در ادامه از گسترش روابط دوجانبه و تعمیق مناسبات میان دو کشور استقبال کرده است.

غنی نیز در این تماس از کمک و همکاری عربستان در عرصه‌های مختلف با افغانستان، به ویژه برای تامین صلح قدردانی کرده است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان عربستان را یکی از مهمترین کشور‌های حامی مالی طالبان عنوان کرده و اعتقاد دارند که پول‌های ریاض به آتش جنگ در این کشور افزوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Austria
reza
۱۱:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
پادشاه آل سقوط هر چه از بیت المال مسلمین خورده ای و چپاول کرده ای را باید خلق الساعة پس بدهی زیرا در حرم امن الهی کشتار خونین برائت از مشرکین و در مشعر و منا کشتار زنده زنده میهمانان خداوند را انجام داده ای بترس از روزی که مسلمین جهان با یک اشاره ولی امرمسلمین جهان خلیفة الرحمانبا فرماندهی کل قوای قائدمسلمین جهان پس از آزادی و رهائی ارض مقدس بیت المقدس و مسجدالاقصی بسوی مدینه منوره و مکه مکرمه حرکت کنند تا شما بی لیاقتان پرده داری کعبه را از لوث وجود خبیثتان پاک کنند
آخرین اخبار