اجرای پنج پروژه شاخص در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: پنج پروژه شاخص در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اجرا و تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها را ساماندهی و افتتاح صحن قیزیل‌باشلار برشمرد و گفت: این پروژه در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و با اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تکمیل شده است.

او ساماندهی و آجرفرش محوطه تاریخی شهیدگاه در سه هزار مترمربع مساحت و نورپردازی حیاط باغ اصلی در چهار هزار مترمربع را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: ساماندهی مرمت مدرسه پورسینا (عمارت دارالارشاد) در محوطه بقیه شیخ صفی اجرا و تکمیل شده که اعتبارات آن نیز از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تامین شده است.

فلاحی از راه‌اندازی ۶ موزه شامل سکه، اسناد، کتیبه‌های سنگی، قطعات سفال، سفال و عکس‌های قدیمی در این مجموعه جهانی خبرداد و گفت: اعتبار راه‌اندازی این موزه‌ها از محل پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تامین شده است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: از سال ۹۹ عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۱۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.