افاضلی: زنگ خطر برای تیم ملی فوتبال به صدا در آمد/ بازی با بحرین حکم مرگ و زندگی را دارد

کارشناس فوتبال درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر هنگ کنگ توضیحاتی را بیان کرد.

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال برابر هنگ کنگ در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: تیم ملی فوتبال از لحاظ روحی و روانی شرایط سختی دارد؛ چون باید در همه بازی‌های خود پیروز شود. از لحاظ آب و هوایی بازی کردن در بحرین کار سختی است. نیمه اول بازی مشخص بود که هر ۲ تیم توان دویدن نداشتند.

او ادامه داد: هوای بحرین شرجی است و همین موضوع کار را برای ملی پوشان در بازی با هنگ کنگ سخت کرده بود. نیمه اول بازی طراوتی نداشت و این موضوع به خاطر شرایط آب و هوایی طبیعی بود. نیمه دوم مقداری از گرما کاسته شده بود؛ به همین علت بازیکنان تیم ملی تحرک بیشتری داشتند و بازی بهتری را از خود نشان دادند. علاوه بر این، بازی اول بدون دیدار تدارکاتی طبیعی بود که مقداری بازیکنان با یکدیگر ناهماهنگ باشند. به نظرم شرایط تیم ملی در بازی بعدی بهتر می‌شود؛ هر چند بازی دوم برابر بحرین دشوار است.  

تیم ملی فوتبال باید اشتباه کمتری برابر بحرین داشته باشد  

افاضلی درباره گلزنی تیم هنگ کنگ بیان کرد: این مسائل در فوتبال وجود دارد و اتفاقا ملی پوشان روی ۲ صحنه به تیم ملی هنگ کنگ موقعیت گلزنی دادند که این زنگ خطری برای تیم ملی کشورمان است که ملی پوشان در بازی‌های بعدی تمرکز بیشتری داشته باشند و حواس خود را جمع کنند. هر چند فاصله بازی‌ها اجازه کار‌های تاکتیکی آن چنانی را نمی‌دهد، اما کادر فنی باید با بازیکنان صحبت کنند تا اشکالاتشان را برطرف کنند و در بازی بعدی اشتباه کمتری داشته باشند. ما ۲ بار روی سانترهایی از جناحین به تیم هنگ کنگ فرصت گلزنی دادیم که یکی از آن‌ها به گل تبدیل شد.

بازیکنان در تیم ملی فوتبال هماهنگی لازم را ندارند 

کارشناس فوتبال درباره ناکامی طارمی و آزمون در گلزنی گفت: به هر حال بازیکنان در تیم ملی هماهنگی ندارند و زمان اندکی کنار یکدیگر هستند و شرایط تیم ملی با باشگاه فرق می‌کند. تیم ملی هنگ کنگ با ۱۱ نفر دفاع می‌کرد و تراکم زیادی در محوطه جریمه داشتند. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی به نفع تیم ملی هنگ کنگ بود، چون سرعت بازی پایین آمد و بازیکنان این تیم به خوبی دفاع می‌کردند. امیدوارم تیم ملی در بازی بعدی بتواند موفق شود.

تیم ملی فوتبال محکوم به برد در همه بازی ها است 

او درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر بحرین بیان کرد: به نظرم این بازی مرگ و زندگی برای تیم ملی فوتبال است و یک دیدار فینال محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال محکوم به برد در همه بازی‌های خود است و ۲ بازی سخت برابر تیم‌های بحرین و عراق دارد. اگر تیم ملی فوتبال برابر بحرین شکست بخورد، در آن صورت وضعیتش سخت می‌شود.

افاضلی درباره این که تیم ملی فوتبال می‌تواند از گروهش صعود کند، گفت:  تیم ملی فوتبال ما کیفیت فوق العاده و پتانسیل زیادی دارد. به همین علت شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت. واقعیت این است که شرایط به وجود آمده کار را برای تیم ملی سخت کرده است. البته همه ما آرزو داریم که تیم ملی فوتبال کشورمان را در جام جهانی ببینیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
مربی مربی و مربی مهم ترین رکن در فوتبال مربی هست نه بازیکن . برید و باشگاه های موفق جهان رو ببینید که چطور ذهنیت مربی باعث ایجاد سلطه یک تیم به حریفان میشه .
کی روش بهترین مربی ایران بود قطعا و این تیم فوق العاده حاصل زحمات کی روش بود اما ببینید چقدر راحت این سرمایه بزرگ بخاطر حاشیهسازی رسانه ای و مخالفت های بعضی از مسئولین وقت ازدست رفت .
من واقعا نمیدونم که چه انتظاری از ایران داشتند مسئولان ؟ میخواستند جلوی اسپانیا و پرتقال چکار کنیم ؟ بهترین عملکرد تیمی ارائه شد در این بازیها و ما کاملا سطح خودمون رو از فوتبال اسیا فراتر برده بودیم .
بحث مالی هیچ وقت مطرح نبود برای ما و همه میدونند که چقدر در فوتبال بریز و بپاش هست .
اگر صعود نکردیم کی روش رو برگردونید اگر صعود کردیم هم من بعید میدونم بخاطر مربیمون باشه .
سیاست رو هم از ورزش کنار بگذارید . چرا تیم اول اسیا باید با کامبوج و سوریه و لبنان بازی کنه ؟
اگر به دنبال نتیجه هستید باید با تیمهای بالاتر از خودتون بازی تدارکاتی بگذارید نه با تیم رده بوقی بی کیفیت .
اعتراض های به حق کی روش رو حاشیه ساختید تا امروز برای صعود از گروه به خنسی بخوریم .
کار رو به کاردان بسپارید . رئیس فدراسیون باید علی کریمی میشد .
Iran (Islamic Republic of)
شفاعی
۱۶:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بس کنین از این همه بهانه آوردن! انگار ففط ما تو هوای شرجی فوتبال بازی میکنیم بقیه تیما آدم نیستن . هر بار بهانه هر بار توجیح جمع کنین این فوتبال رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
من میگم نه
آخرین اخبار