جوزپ بورل: تا زمان آتش بس دائم، نمی‌توان از طالبان رفع تحریم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاریک خواندن افق روند صلح در افغانستان، بر لزوم پایبندی طالبان بر آتش بس تأکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، «جوزپ بورل» مسئول امنیت و سیاسی خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد مادامی که طالبان به آتش بس در افغانستان پایبند نباشد، نمی‌توان تحریم‌ها را رفع کرد.

جوزپ بورل گفت: کمک‌های ما به افغانستان در گرو احترام به حقوق بشر، حکمرانی خوب و مبارزه با فساد است. مادامی که ما به آتش بس دائمی و روند سیاسی پایبند نباشیم، نمی‌توان تحریم‌ها را رفع کرد.

جوزپ بورل در بخش دیگری از صحبت هایش احتمال داد اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را بر بلاروس در خلال جلسه آتی ماه جاری وضع کند. او در خلال جلسه عمومی پارلمان اروپا در خصوص پرونده بلاروس تصریح کرد: ما خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر بر برخی افراد و نهاد‌ها شدیم و احتمال می‌دهم تحریم‌های بیشتری در خلال نشست‌های آتی شورای اروپا اعمال گردد.

او در ادامه مدعی شد: ما نقض حقوق بشر در بلاروس را از سوی الکساندر لوکاشنکو محکوم می‌کنیم. بلاروس از خطوط قرمز در حادثه هواپیمایی «رایان ایر» عبور کرد و بدتر آنکه ما شاهد بودیم بازداشت شدگان به اعتراف به چیزی مجبور شدند که آن را انجام نداده بودند.

گفتنی است چندی پیش یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر از آتن به ویلنیوس پرواز می‌کرد که پس از تهدید به بمب گذاری در هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی مینسک شد. این در حالی بود که رومان پروتاسویچ، روزنامه نگار مخالف دولت بلاروس در پی این فرود اضطراری بازداشت شد.

به دنبال این حادثه، اعضای اتحادیه اروپا تمامی هواپیما‌های خود را از پرواز بر فراز حریم هوایی بلاروس منع و همچنین پرواز هواپیما‌های بلاروسی به اروپا را نیز ممنوع کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوزپ بورل ، طالبان ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.