آغاز طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در خوزستان

معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان از اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال از شهریور امسال تا پایان سال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسن زاده معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال از شهریور امسال تا پایان سال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان گفت: باتوجه به اهمیت حس شنوایی در یادگیری و پیشرفت آموزشی کودکان، این طرح با هدف ردیابی و شناسایی اختلالات شنوایی در کودکان پیش از ورود به فرآیند‌های آموزشی انجام می‌گیرد.

او افزود: این طرح پارسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک در خوزستان اجرا نشد، ولی امسال با همکاری مراکز مثبت زندگی زیر نظارت بهزیستی استان، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و با مشارکت ۷ شنوایی شناس از بخش غیردولتی و با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده است.

حسن زاده بیان داشت: در اجرای این طرح شنوایی شناسان همکار با اجرای ۳ آزمون استاندارد عملکرد بخش‌های مختلف سیستم شنیداری کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

سنین پیش از مدرسه، زمان طلایی یادگیری زبان و رشد مغز کودک است، کوچک‌ترین کم­ شنوایی حتی در یک گوش می‌­تواند بر آن تاثیرگذار باشد، همچنین آگاهی از بروز اختلال در شنوایی کودک و درمان سریع و به موقع آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.