کیم جونگ اون: ما باید برای مذاکره و مخصوصا رویارویی با آمریکا آماده باشیم

رهبر کره شمالی در نخستین اظهار نظر مستقیم در مورد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت کشورش باید هم برای مذاکره و هم رویارویی با آمریکا آماده باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون که در جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی سخنرانی می‌کرد، با تجزیه و تحلیل سیاست دولت بایدن در قبال کره شمالی، "اقدامات متقابل تاکتیکی و راهبردی مقتضی (پیونگ یانگ) را به منظور مقابله" با واشنگتن برشمرد.

وی بر لزوم آمادگی پیونگ یانگ برای مذاکره و نیز رویارویی، به ویژه آمادگی کامل برای رویارویی (با واشنگتن) برای حفظ شان دولت و منافع آن در جهت توسعه مستقل (کره شمالی) تاکید کرد.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از رهبر کره شمالی افزود:"چنین اقداماتی صلح و امنیت کشور ما را تضمین خواهد کرد. "

کیم همچنین بر لزوم فراهم کردن فضای خارجی مناسب برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های کره شمالی تاکید کرد. این گزارش به جزئیات اقدامات مدنظر کیم اشاره‌ای نکرده است.

رهبر کره شمالی این مطالب را دو روز قبل از سفر سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول عنوان کرد. سونگ کیم قرار است در اولین سفر خود پس از انتصاب به این سمت، پس فردا وارد سئول شود. وی در این سفر با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن دیدار و با دیگر مقامات کره جنوبی تبادل نظر خواهد کرد.

ویپین نارانگ، کارشناس مسائل هسته‌ای در موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) آمریکا، اظهارات کیم را در چارچوب سیاست (معروف انگلیسی) "منتظر باش و ببین" و اجتناب پیونگ یانگ از تحریک دولت بایدن، توصیف کرد.

یانگ مو جین، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول نیز مدعی شد به نظر می‌رسد که کیم این پیغام را به واشنگتن مخابره می‌کند که منتظر بازگشت به مذاکرات با آمریکاست.

وی افزود: "هرچند که کیم از واژه رویارویی استفاده کرده است، ولی او از هرگونه انتقاد از کره جنوبی یا آمریکا خودداری کرده و بر لزوم حفظ وضع ژیوپولتیک پایدار تاکید کرده است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار