شنا در دریاچه پشت سد‌ها ممنوع

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دریاچه پشت سدها تنها برای آبرسانی، طراحی و احداث شده است و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.

مسعود طالبیان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: شنا در دریاچه پشت سد‌های استان ممنوع است و شهروندان در سراسر استان به این ممنوعیت توجه کنند تا حوادث ناگواری که براثر غرق شدگی هرساله به وقوع می‌پیوندد تکرار نشود.

او  افزود: با توجه به آغاز فصل گرما، تعدادی از مردم بدون توجه به هشدار‌ها و اطلاعیه‌های این شرکت، در سد‌ها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی شنا می‌کنند که این امر همواره با خطر‌های جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.

طالبیان اضافه کرد: این تاسیسات تنها برای آبرسانی طراحی و احداث شده است و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بروز حادثه در این دریاچه‌ها بسیار محتمل است، بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، این شرکت و واحد‌های تابعه هیچ گونه مسوولیتی بر عهده نخواهد داشت.

او افزود: هم اکنون ۱۴ سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر، کرم آباد پلدشت و سد ماکو در حال بهره برداری است.

طالبیان تاکید کرد: شهروندان برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌ها به تابلو‌های هشداردهنده که با هدف اطلاع رسانی از ممنوعیت شنا و نزدیک شدن به این مکان‌ها نصب شده توجه بیشتری داشته باشند.

روزهای گذشته  ۲ برادر ۲۳ و ۱۲ ساله، در پایین دست رودخانه سیمینه‌رود و در حوالی روستای "حیران" در شهرستان میاندوآب  غرق شدند و هیچگاه به آغوش خانواده‌اش بازنگشتند.

دریاچه پشت سدهای حسنلوی نقده، شهرچایی ارومیه، شهید کاظمی بوکان، مهاباد، دریک سلماس، قجور و بابااحمد تکاب و رودخانه های زاب سردشت، زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب و ساروق تکاب، آبشار شلماش سردشت و کانال های انتقال آب از جمله مکان هایی است که گزارش های مختلف از غرق شدگی در آن هر سال در طول فصل گرما داده می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.