توافقات اولیه مصر با رژیم صهیونیستی درخصوص غزه

مقامات قاهره در مذاکره با رژیم صهیونیستی به توافقات اولیه‌ای درباره نوار غزه رسیده‌اند، اما مذاکرات درخصوص پرونده زندانیان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مقامات مصر در مذاکره با رژیم صهیونیستی به توافقات اولیه‌ای رسیده‌اند که بازگشت شرایط نوار غزه به شرایط عادی را قبل از ۱۱ می تضمین می‌کند.

در مرحله اولیه این توافق رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد گازوئیل و منابع اولیه قطر به باریکه غزه وارد شود، همچنین کمک‌های مالی این کشور در اواخر همین هفته برای بازسازی این باریکه به غزه ارسال می‌شود.

این منبع آگاه که خواست نامش هم فاش نشود به المیادین اطلاع داد مذاکرات در خصوص پرونده زندانیان و تبادل اسرا همچنان ادامه دارد و نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

پیش‌تر آکسیوس از تهدید صهیونیست‌ها به عدم بازسازی نوار غزه و شروط آن‌ها مبنی‌بر بازگشت دو زندانی اسرائیلی و اجساد چند سرباز صهیونیست برای ادامه بازسازی خبر داد. یک مقام مصری از قاهره نیز هفته گذشته این تهدید را اعلام کرده بود.

رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که اگر مسئله بازگرداندن نظامیان اسیر و مفقود صهیونیست از غزه پیشرفتی نداشته باشد، اجازه بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ ۱۲ روزه در غزه را نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شوقی
۰۸:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تبادل بک اسرائیلی با هزارتا فلسطینی افتخار نیست
آخرین اخبار