لرستانی‌ها پنج هزارو ۳۵۶ واحد خون اهداء کردند

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: سه ماهه اول سال، مردم نوعدوست استان پنج هزار و ۳۵۶ واحد خون به مراکز درمانی لرستان اهداء کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ،غلامرضا حامدی،مدیرکل انتقال خون لرستان  اعلام کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۶۱۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که منجر به ۱۰ هزار و ۱۰۲ مورد (۹ هزار و ۲۰۹ مرد و ۸۹۳ زن) خونگیری شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۳۸۳ نفر اهداکننده مستمر خون هستند اظهار کرد: تمامی شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مراکز خونگیری و انتقال خون انجام می‌شود بنابراین شهروندان می‌توانند بدون هرگونه نگرانی بابت انتقال ویروس، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یکی از راه‌های معالجه بیماران کووید ۱۹ است افزود: راه اندازی مرکز مستقل دریافت پلاسمای خون استاندارد‌های خاص و شرایط نگهداری ویژه نیاز دارد.

حامدی با اشاره به محرمانه بودن آمار پلاسمای بهبودیافتگان بیان کرد: پلاسمای دریافت شده در لرستان از لحاظ کیفیت هیچگونه تفاوتی با سایر استان‌ها ندارد و هرچند این فرآیند در استان انجام می‌شود، اما ایجاد یک مرکز مجزا ضروری است.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به کرونا ۲۸ روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم می‌توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.