پیش بینی برداشت بیش از ۳۳ هزار تن زردآلو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اعلام اغاز برداشت زردالو از باغ‌های استان گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن زردالو از باغ‌های استان برداشت شود.

جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی بهار امسال و سرمازدگی محصول زردالو در هنگام گل دهی در تعدادی از شهرستان‌های استان میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، سطح زیر کشت باغات بارور این محصول در استان را بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت:۷۰درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلو‌های موجود در باغ‌های آذربایجان‌غربی است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این محصول در شهر‌های ارومیه، ماکو، خوی، سلماس و شاهین دژ تولید می‌شود، اضافه کرد: بخشی از محصول نیز به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان‌های کشور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

زردآلوی تولیدی استان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کود‌ها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.