راه اندازی ۵ مرکز خرید گندم در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: پنج مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان این شهرستان با قیمت مصوب دولتی ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌  با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در میاندوآب از ۳۱ خرداد ماه آغاز شده است، : این پنج مرکز خرید شامل "کارخانه آرد طراوت"، "سیلوی بادبند چهاربرج"، "سیمینه گوگ‌تپه"، "حاج حسن مکریان" و "شاهین اسماعیل کندی" است که آماده دریافت محصول تولیدی گندمکاران هستند.

وی اضافه کرد: همچنین چهار نفر از همکاران جهاد کشاورزی میاندوآب با حضور در مراکز خرید به صورت تمام وقت در ۲ شیفت صبح و عصر، "به عنوان عامل تشخیص و ذیحسابی گندم" بر روند خرید تضمینی، تعیین درصد اُفت و سن زدگی این محصول نظارت دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۷۲۴ تن محصول گندمِ مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت این رقم به ۳۵ هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: با توجه به اینکه امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به محصول گندم اختصاص یافته است، پیش‌بینی می‌شود ۵۵ هزار تن محصول از مزارع گندم این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.