معرفی کتاب؛

«قو‌های ولگا» از رسالت‌های انسان و حقوق حیوانات می‌گوید

کتاب «قو‌های ولگا» اثر سامان جعفری در انتشارات ارشدان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «قو‌های ولگا» اثر سامان جعفری در انتشارات ارشدان منتشر شد. این اثر در چهارجلد ۸۵ صفحه‌ای در بهار ۱۴۰۰ به عرصه کتاب وارد شد. کتاب داستانی اجتماعی را در قالب زندگینامه و درام بیان می‌کند. این اثر به حقیقت عشق، رسالت‌های انسان و حقوق حیوانات در معرض انقراض می‌پردازد. در داستان شخصیتی فعال و انسانی به نام «سام» وجود دارد. در کنارش با شخصیتی خیالی به نام «میسون»، «البر تروس»، «ماندالینا» و «فدریکو» نقش‌های فرعی را ایفا می‌کنند.


بیشتربخوانید


سام پسری است که آرمان‌هایی بلند و رویا‌هایی زیبا دارد. جهانی پاک و طبیعتی بکر را به تصویر می‌کشد. اهدافی حیرت انگیز و تلاش‌هایی برای ساختن زمینی بهتر و قدرتی عجیب برای جلوگیری از شکست‌های جانبی دارد که هر اتفاق را به زبان خیال و واقعیت پردازش می‌کند.

داستان کتاب در دهه نود میلادی و قرن سیصد شمسی رخ می‌دهد. نوع رمان درمان و خیالی است. این اثر زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که به دلیل عشق همه چیز زندگی اش را از دست داده است و تمام وقایع و لوکیشن‌های موجود در کتاب واقعی و در شهر تهران رخ می‌دهد.

در بخشی از متن کتاب آمده است:

«میسون تقریبا پونصد و پنجاه و هشت سال سن داره!

مردی سال‌خورده با ریشی بلند، پوستی تیره و چشمانی مشکی و مویی بلند با لهجه‌ای تاسف‌برانگیز و لحن صدایی زنگ زده!

و البته کوهی از حسرت پنهان!

تقریبا بعد از چند سال زندگی در محله‌ای متمدن و پُرمایه به این پی بُردم که مکان شخصیت آدم‌ها رو تعیین نمی‌کنه بلکه این خود آدم‌ها هستن که شخصیت و عیار خودشون رو مشخص می‌کنن!»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار