امام جمعه شهرکرد:

امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب و زیربنای همه احکام اسلامی است

امام جمعه شهرکرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است و این فریضه باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب و زیربنای همه احکام اسلامی است اظهار داشت: این امر واجب در جامعه مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است و این فریضه باید در جامعه نهادینه شود.

او افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت جامع و به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود که این امر تاکنون انجام نشده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با انتقاد از حاضر نشدن برخی مدیران عضو این ستاد در جلسه اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی مشکلات و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و برخی مدیران دستگاه‌های متولی امر فرهنگی و این فریضه، در بسیاری از جلسات حاضر نمی‌شوند.

او با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهم در جامعه است و باید یک نگاه همگانی، جامع نسبت به این مساله انجام شود ادامه داد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود که اکنون این امر اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: مقام معظم رهبری انتظاراتی را از همه آحاد جامعه برای اجرای این فریضه دارند و میان مطالبه و انتظار رهبری و آنچه در جامعه حاکم است فاصله عمیق وجود دارد.

او افزود: برخورد با منکرات و ضدارزش‌ها در جامعه با رویکرد‌های جدید باید اجرا شود و نباید برای مقابله با این ضد ارزش‌ها از رویکرد‌های سلبی استفاده کرد و باید مرز‌های اخلاقی را در جامعه توسعه داد که این امر نیاز به عمل، تقویت انگیزه و تغییر نوع نگاه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به گسترش بدحجابی در جامعه اشاره و اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ حجاب، باید از زنان محجبه در ادارات، نهاد‌ها و سایر اماکن عمومی تقدیر کرد تا فرهنگ حجاب و چادر در جامعه نهادینه شود.

او از کمرنگ شدن استفاده از چادر در بین مردم انتقاد کرد و افزود: نباید در جامعه اسلامی اجازه داده شود که ارزش چادر کمرنگ شود و باید در مقابل برخی افراد و نقشه‌ها که برای مقابله با چادر تلاش می‌کنند، ایستاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: چادر سبب سلامت و عفت جامعه می‌شود و هیچ مشکلی برای کار و فعالیت زنان ایجاد نمی‌کند.

او با اشاره به اجرای طرح محله پیشران و شهر پیشرفته در استان افزود: اهداف این طرح به دنبال مطالبه‌گری از مدیران و دستگاه‌های اجرایی نیست و باید از توان و ظرفیت محل برای آبادانی محل و منطقه استفاده کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار