صد‌ها جاندار در تالاب گروس مهاباد طعمه آتش شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه صد‌ها جاندار در آتش سوزی تالاب گروس این شهرستان تلف شدند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: صد‌ها جاندار، پرنده، جونده و خزنده بر اثر آتش سوزی دو روز گذشته تالاب گروس مهاباد در جنوب آذربایجان غربی تلف شدند.

سخنور افزود: در این حادثه بیش از ۷۶۰ هکتار از نیزار‌های این تالاب بر اثر حریق از بین رفت و در عملیات اطفای حریق این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های آتش نشانی، محیط بانان، یگان حفاظت از منابع طبیعی و همچنین اهالی روستا‌های اطراف حضور داشتند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اذعان کرد: به دلیل تالابی و باتلاقی بودن منطقه امکان سریع انتقال عوامل و خودرو‌های آتش نشانی ممکن نبود و عملیات اطفاء با سختی و تلاش تمام نیرو‌ها انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد خاطرنشان کرد: آتش سوزی در تالاب گروس مهاباد که صبح روز جمعه حوالی ساعت ۱۱ روی داد پس از ۱۳ ساعت تلاش مستمر مهار شد، ولی سپس دوباره شروع و در ساعت یک بامداد با تلاش ماموران آتش نشانی، محیط بانان، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اهالی روستا‌های اطراف دوباره مهار شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.