آزادی ۶۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ ۳۸ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده ۹۰ درصد از محل کمک‌های مردمی و خیران و مابقی ازمحل کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، بانک هاو صندوق تامین خسارت آزاد شده اند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

او به بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد و گفت: محکومین بدهکاران مالی با ۱۰۴ نفر و بعد از آن مهریه با ۶۵ نفر و نفقه با ۱۴ نفر است که در حال حاضر محکوم به پرداخت دیه در استان نداریم.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد:کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان شهربابک و سیرجان هرکدام با ۲ نفر و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۹۱ نفر است.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد ورودی سال ۱۴۰۰ و مابقی ورودی سال‌های ۹۸ و ۹۹ هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ جشن گلریزان در استان به صورت مجازی و غیر حضوری برپا شده است؛ گفت: ۱۷ میلیارد تومان تعهد خیران بوده که تاکنون ۷۰ درصد این مبلغ وصول شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار