برگزاری ۹۰ دوره آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان خوسف

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خوسف از برگزاری ۹۰ دوره آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای در پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ملکی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خوسف در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقای دانش افراد و ایجاد اشتغال برای ۱۸ گروه از مخاطبان شامل دانش آموزان، دانشجویان، روستاییان و عشایر، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، زنان خانه دار آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

او افزود: تاکنون در بازداشگاه زنان با کمک آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان، دوره‌های زیادی همانند رسته‌های صنایع دستی مانند دوخت‌های تزیینی، سرمه دوزی، مراقبت زیبایی، خیاطی و راسته دوزی برگزار شده است.

ملکی از برگزاری ۹۰ دوره آموزشی توسط فنی و حرفه‌ای شهرستان در پارسال خبر داد و گفت: در این دوره ها، ۴۳ مهارت متنوع آموزشی به کارآموزان آموزش داده شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خوسف با بیان اینکه پارسال، یک هزار و ۳۵ نفر دوره برای بانوان و آقایان برگزار شده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۵۴ هزار و ۵۲۶ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زندان مرکزی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای ارتقای مهارت زندانیان دوره‌های زیادی از جمله مکانیک خودرو، مراقبت زیبایی، تعمیر موتور سیکلت، تعمیر آبگرمکن دیواری، برق ساختمان و تعمیر کولر برگزار شده است.

ملکی از برگزاری ۳۸ دوره آموزشی با تنوع ۲۴ مهارت در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این دوره‌های آموزشی ۴۷۲ نفر ثبت نام کرده اند و در مجموع ۴۵ هزار و ۳۱۲ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خوسف با بیان اینکه اولین دوره تعمیر موتور سیکلت‌های انژکتوری در خراسان جنوبی در شهرستان خوسف در حال برگزاری است، بیان کرد: برای اولین بار در سال‌های گذشته، دوره آموزشی حکاکی روی پوست شتر مرغ در خوسف برگزار شد.

او در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت، اظهار کرد: غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارآموزان و پرسنل مرکز، دیدار با مقامات استانی و شهرستانی و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری از جمله برنامه‌های برگزار شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.