مکان‌های ترسناکی که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند+تصاویر

اگرچه تاکنون فهرست‌های زیادی در مورد نقاط چشم نواز سراسر جهان خوانده اید، در اینجا با مکان هایی آشنا شوید که می‌توانند نقاط ترسناکی باشند.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، قطعا تاکنون با فهرست‌های مختلفی از زیباترین و بکرترین چشم انداز‌ها و نقاط جهان برخورد کرده اید که قطعا توجه شما را به خود جلب کرده اند. اما به جای آن در این لیست قصد داریم به سراغ اماکنی طبیعی در سراسر جهان برویم. از چشم انداز‌های سورئال، پدیده‌های وحشتناک طبیعی و دریاچه‌های بی پایان با شگفتی‌های پنهان، در اینجا با مکان‌هایی در طبیعت آشنا خواهید شد که ممکن است باعث وحشت شما شوند.


بیشتر بخوانید


تالاب چوک

تالاب چوک در سواحل میکرونزی واقع شده است و در زیر آب‌های بکر گرمسیری آن یکی از بزرگترین قبرستان کشتی‌ها در جهان قرار دارد. در اواسط جنگ جهانی دوم، ژاپن تالاب چوک را به عنوان یکی از مقر‌های خود برای مقابله با متفقین در اقیانوس آرام جنوبی انتخاب کرد. این مکان تا فوریه ۱۹۴۴ و پیش از آنکه توسط نیرو‌های آمریکایی مورد حمله قرار بگیرد، بزرگترین پایگاه ژاپن در این منطقه شناخته می‌شد. در این حمله بیش از ۶۰ کشتی و ۲۷۵ هواپیما را غرق شدند.

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

در حال حاضر، در اعماق آب‌های وهم آور این منطقه صد‌ها کشتی مخروبه پنهان شده اند. این تالاب با مرجان‌ها احاطه شده اند که از تلاطم اقیانوس‌ها جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین اکثر لاشه‌های کشتی‌ها و هواپیما‌ها بطور شگفت انگیزی دست نخورده باقی مانده اند. اگر برای غواصی به این مکان بروید با بمب‌های بلااستفاده، جعبه لوازم و اسکلت‌های انسانی روبرو خواهید شد که هنوز در انبار‌ها و روی عرشه بسیاری از کشتی‌ها دیده می‌شوند.

دری به جهنم

«دروازه» یک روستای کوچک در شمال ترکمنستان است. این مکان در وسط بیابان واقع شده و تنها با ۳۵۰ نفر جمعیتی دارد قطعا به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته نمی‌شود. فهمیدن اینکه دروازده جهنم نیز در این مکان وجود دارد قطعا تمایل شما برای رفتن این روستا را از بین می‌برد. در بیابان‌های نزدیک این روستا حفره‌ای به عرض ۷۰ متر در زمین قرار دارد که بیش از ۴۰ سال است در حال گداختن است.

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

در سال ۱۹۷۱، تیمی از زمین شناسان به طور تصادفی با حفر سطح زمین به یک غار عظیم زیرزمینی رسیدند. زمین شناسان سپس نگران گاز‌های خطرناکی شدند شدند که از این غار منتشر می‌شدند و به همین دلیل تصمیم گرفتند آن را آتش بزنند تا گاز‌ها را بسوزانند. طبیعتا این غار آتش گرفت، اما از آن زمان هرگز خاموش نشد. این دهانه در بالای یک میدان زیرزمینی از گاز‌های طبیعی قرار دارد و نزدیک به نیم قرن است که این گاز‌ها آتش را روشن نگه داشته اند.

The Afar Depression

دنیایی را تصور کنید که زمین زیر پای شما دائماً در حال حرکت است، شکاف‌ها از ناکجا ظاهر می‌شوند و در هر لحظه ممکن است زمین زیرپای شما به طور کامل ناپدید شود. چنین مکانی در آفریقای شرقی وجود دارد که به آن «The Afar Depression» گفته می‌شود. این مکان یکی از تنها دو نقطه جهاناست که خط الراس اقیانوس میانی در خشکی قابل مشاهده است. همانطور که از نامش پیداست، خط الراس میان اقیانوسی معمولا در اقیانوس یافت می‌شود و خطی است که دو صفحه زمین ساختی به یکدیگر می‌رسند.

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

آن‌ها همچنین برخی از فعال‌ترین مکان‌های زمین شناسی روی کره زمین هستند. در دو ماه بین سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۰۵، در این مکان ۱۶۵ زمین لرزه با قدرت ۳.۹ ریشتر گزارش شد و زلزله‌های کوچکتری نیز به طور مداوم به وقوع پیوستند. این منطقه یکی از بزرگترین دریاچه‌های گدازه در جهان، به نام ارتا آلی را در خود جای داده است.

معدن Hodge Close

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

درست در قلب انگلستان یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌هایی وجود دارد که در طبیعت خلق شده است. معدن Hodge Close یک معدن قدیمی تخته سنگ است که اخیراً به عنوان نقطه غواصی مورد استفاده قرار گرفته است، با شبکه‌ای از غار‌ها که فقط از بیرون با معابر زیر آب می‌توان به آن‌ها رسید، و طبق گفته وب سایت، سایت غواصی سهم عادلانه خود را از مرگ و میر در طول سالها اما در سال ۲۰۱۱، پیتر بردسلی، عکاس متوجه چیزی حیرت انگیز شد: هنگامی که آب صاف است، تصویری بی نقص از جمجمه هیولایی در حال شکل گرفتن ایجاد می‌کند. نیمی از جمجمه توسط شکل سمت صخره ایجاد می‌شود و نیمی دیگر از بازتاب در آب ناشی می‌شود. این معدن با غبار غرق شده و با سرما دائمی در آب (به طور متوسط ۶ درجه سانتیگراد)، هر ساله چند غواص شجاع را به خود جذب می‌کند.

ناماسکارو

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

ناماسکارو منطقه‌ای در ایسلند است که در پایه کوه واقع شده و تنها یکی از آتشفشان‌های متعدد در این منطقه است. در واقع، کل این منطقه یک مرکز فعالیت زمین گرمایی است و یکی از نگران کننده‌ترین مناظر روی کره زمین محسوب می‌شود. زمین این ناحیه با حوضچه‌های از گِل پوشیده شده که عرض آن‌ها از یک متر تا بیش از دوازده متر متغیر است. در بین آتشفشان‌های ناماسکارو بخار‌های گوگرد و گاز‌های آتشفشانی وجود دارد که باعث ایجاد یک مِه دائمی می‌شود. به این مکان دروازه والهالا نیز گفته می‌شود.

پارک ملی سینگی دو بمارا‌ها

پارک ملی سینگی دو بمارا‌ها در ماداگاسکار یکی از عجیب‌ترین مکان‌هایی است که تا به حال دیده اید. در کل تمامی نقاط این مکان جنگلی با درختانی پوشیده شده که در بین آن‌ها صخره‌هایی سوزنی شکل به ارتفاع ۱۲۰ متر دیده می‌شود. صخره‌هایی که در اثر فرسایش سنگ آهک ایجاد شده و علاوه بر این محل زندگی صد‌ها گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ جای دیگر روی زمین یافت نمی‌شوند.

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

از نظر بصری این مکان به اندازه کافی وهم آور است، اما در مورد آن نیز تحقیقات بسیار کمی صورت گرفته. در حقیقت می‌توان گفت تعداد کمی از دانشمندان تا به حال به اعماق این جنگل سفر کرده اند و تعداد انگشت شماری از آن‌ها بیش از یک بار پا به این مکان صعب العبور گذاشته اند.

یخچال طبیعی پریتو مورنو

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند
میدان یخچالی پاتاگونیا در جنوب آرژانتین و شیلی واقع شده که تقریبا ۱۷ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این میدان یخچالی سومین منبع آب شیرین بزرگ روی کره زمین است و ۴۸ یخچال طبیعی جداگانه را تغذیه می‌کند. یکی از این یخچال طبیعی «پریتو مورنو» است. این یخچال به تنهایی ۲۵۰ کیلومتر مربع دارد و مثل همه یخچال‌های دیگر بیشتر آن در زیر آب قرار دارد. ۱۷۰ متر از سطح آن در زیر زمین است و ۷۴ متر آن نیز از سطح آب به شکل یک دیوار یخی بیرون زده است.

دریاچه آبی

«دریاچه آبی» واقع در روسیه، که به عنوان دریاچه کارستی هم شناخته می‌شود، مکانی است که هیچ چشمه‌ای نه به آن وارد و نه از آن خارج می‌شود. این موضوع هم به این دلیل است که دریاچه آبی توسط مجموعه‌ای از غار‌ها و مسیر‌های زیرزمینی تغذیه و تخلیه می‌شود. میزان بالای هیدروژن سولفید باعث شده که این دریاچه رنگی درخشان داشته باشد. الته این رنگ درخشان را تنها زمانی میتوان دید که به سطح دریاچه نور تابیده باشد.

مکان‌های کابوس واری که باور نمی‌کنید در دنیای واقعی وجود دارند

اگرچه تخمین زده شده که عمق این دریاچه حدود ۲۵۰ متر است، اما جریانی که آب این دریاچه را تامین می‌کند هنوز کشف نشده و به همین دلیل عده‌ای معتقدند این دریاچه پایانی ندارد. با توجه به مجموعه از غار‌های زیرزمینی که در زیر دریاچه مشاهده شده تشخیص اینکه چه چیزی کف دریاچه را تشکیل می‌دهد دشوار است.

منبع: Listverse

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
الله اکبر
آخرین اخبار