روسیه: نیرو‌های آمریکایی اجازه ماندن در سوریه را ندارند

سفیر روسیه در واشنگتن گفت نیرو‌های آمریکا اجازه ماندن در مناطق مختلف سوریه را ندارند و باید هر چه سریعتر نیرو‌های خود را از این کشور خارج کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به توئیت اخیر وین ماروتو، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی هیچ مجوزی برای حضور در سوریه و استقرار نیرو‌های نظامی خود در این کشور ندارند.

وین ماروتو اخیراً در توئیتی اعلام کرده بود نیرو‌های آمریکایی براساس قوانین بین المللی در شمال شرقی سوریه مستقر هستند. این مقام آمریکایی مدعی شده بود واشنگتن براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید نیرو‌های خود را به سوریه اعزام کرده است.

آمریکا ۹ پایگاه رسمی نظامی در سوریه دارد که چهار پایگاه اصلی آن در نزدیکی میدان‌های نفتی دیر الزور و پنج پایگاه دیگر آن در منطقه الحسکه واقع شده است.

در سال ۲۰۱۹ و به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا قرار شد صد‌ها سرباز آمریکایی وظیفه کنترل و نظارت بر میدان‌های نفتی را در شرق و شمال شرق سوریه برعهده گیرند. اقدامی که البته با واکنش‌های کشورهای مختلف از جمله روسیه مواجه شد، ولی عملاً تا به امروز واشنگتن تصمیمی عملی در خصوص خروج نیرو‌های نظامی خود از سوریه اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار