زیرساخت‌های گازرسانی در مسیر توسعه پایدار/ رتبه پنجم یزد در مصرف صنعتی کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان یزدگفت: گازرسانی به بیش از ۸۲۰۰ واحد صنعتی نشانگر نقش راهبردی زیرساخت‌های گازرسانی در مسیر توسعه پایدار استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به بهره مندی و بهره گیری از انرژی گاز طبیعی به عنوان یکی از محور‌های توسعه اقتصادی، گفت: استان یزد به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور نیازمند زیرساخت‌های مناسبی برای تزریق یک سوخت مناسب به منظور راه اندازی و فعالیت واحد‌های صنعتی عمده است.

او افزود: شرکت گاز استان یزد با گازرسانی به بخش های خانگی و واحد های صنعتی و با احداث ۱۱۱۵۹ کیلومتر شبکه گازرسانی به خوبی توانسته زمینه را برای استفاده بهینه از این منبع مهم انرژی فراهم آورد.

میدانشاهی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۹۶ واحد صنعتی عمده، ۶۶۶۹ واحد صنعتی جزء، ۳۳۰۹ گلخانه و ۳۰۵ کوره در استان یزد به شبکه گاز طبیعی متصل هستند و بر اساس برنامه ریزی و آینده نگری صورت پذیرفته نه تنها ظرفیت لازم برای گازرسانی پایدار به صنایع فعال موجود ایجاد شده بلکه همگام با مسیر توسعه استان، زیر ساخت‌های لازم برای استفاده صنایع در دست احداث نیز مهیا شده و شرکت گاز توانسته با تامین گاز مورد نیاز، نقش خود را به عنوان یکی از مهمترین ارکان اصلی و اساسی اقتصاد درون زای استان ایفا کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: گاز طبیعی با توجه به ویژگی‌های خود نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی موجب رونق در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی شده و نقش تعیین کننده‌ای در آینده اقتصاد استان خواهد داشت و نشانگر آن است که بخش‌های زیادی از اقتصاد به طور مستقیم و غیرمستقیم متأثر از انرژی گاز بوده و می‌توان از آن به عنوان یکی از راهکار‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و موتور محرکه تولید، یاد نمود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار