اعتقاد مسکو بر پایبندی طالبان به گفت‌وگوهای بین افغانستانی و پایان اقدامات نظامی

وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به اقدامات نمایندگان گروه طالبان، تاکید کرد: آن ها به اظهارات خود درباره عفو عمومی، پایان اقدامات نظامی و آمادگی برای گفت‌وگوهای بین افغانستانی پایبند هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه با حضور در نشست مقامات ارشد و نامزدهای انتخاباتی حزب حاکم روسیه واحد به تحولات افغانستان و اقدامات طالبان اشاره کرد و گفت: گروه طالبان در حال حاضر، اقداماتی را برای پایان اعمال نظامی، عفو همه افراد درگیر این رویارویی مسلحانه و همچنین گفت‌وگوهای ملی بمنظور تشکیل سازمان های دولتی بکار گرفته اند و و به ادعاهای خود پایبند هستند.

وی ادامه داد: آن ها حتی در روزهای اخیر با حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی و حتی با نمایندگان منطقه پنجشیر در شمال افغانستان که رهبران تاجیک مقاومت در برابر طالبان را اعلام کرده‌اند، مذاکراتی را آغاز کردند.

لاوروف در این راستا افزود: حتی این اخبار نیز منتشر شد که طالبان با نمایندگان مقاومت در دره پنجشیر تماس حاصل کرده اند که این مساله برای روسیه از نقطه نظر امنیت شرکای آن در منطقه آسیای مرکزی حائز اهمیت است.

روسیه نیز همانند بسیاری از کشورها در روزهای گذشته با گروه طالبان تماس برقرار کرده است.

ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در خصوص اوضاع افغانستان گفت: اوضاع در افغانستان بر امنیت روسیه تأثیری مستقیم خواهد داشت و ما نمی‌خواهیم افرادی مسلح را در پوشش پناهندگان افغان شاهد باشیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: ایده غرب مبنی بر اسکان پناهجویان افغان در کشور‌های آسیای مرکزی قبل از دریافت روادید آمریکا و اروپا، مضحک است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این در کنفرانسی مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات سران روسیه و آلمان، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال به رسمیت شناختن طالبان از سوی روسیه در افغانستان، پاسخ داد و گفت که همه چیز بستگی به اقدامات طالبان و پایبندی به وعده‌های آن‌ها دارد و این واقعیتی است که همه آن را درک می‌کنند. همه چیز دیگر بستگی به نحوه عملکرد طالبان بر اساس عمل به اظهارات و وعده‌های آن‌ها دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاوروف ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار