افزایش ۵۰ درصدی زادآوری پرنده در حال انقراض میش مرغ در بوکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از افزایش ۵۰ درصدی زادآوری پرنده در حال انقراض میش مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آوات بازیار رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با توجه به شرایط فراهم شده در زیستگاه اصلی پرنده در حال انقراض میش مرغ در این شهرستان در سال جاری، میزان جوجه آوری آن ۵۰ درصد افزایش داشته که در نوع خود بی سابقه است.

بازیار اظهار داشت: با توجه به تلاش اداره محیط زیست این شهرستان با همکاری اداره کل و مشارکت جوامع محلی، کانون گردشگران طبیعت ایران این امر مهم در تنها زیستگاه میش مرغ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا امسال محصول ۳۸ هکتار از مزارع گندم واقع در اراضی پناهگاه حیات وحش "دشت سوتاو حمامیان" این شهرستان برای حفاظت از جوجه میش مرغ‌ها توسط اداره حفاظت از محیط زیست خریداری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان افزود: هزینه لازم برای خرید محصول این اراضی از ردیف بودجه اختصاص یافته به احیای جمعیت میش مرغ که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و با تلاش و پیگیری‌های مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی تامین اعتبار شده تامین شده است.

وی با بیان اینکه برای خرید محصول گندم این اراضی پنج میلیارد ریال پرداخت شده است، اضافه کرد: برای حفظ و نگهداری این گونه جانوری برنامه‌ای تحت عنوان برنامه "عمل حفاظت از میش مرغ" در سال ۹۵ به تصویب رسید که در قالب این برنامه مدیریت زیستگاه، خرید محصول و زمین از کشاورزان، تکثیر این گونه جانوری و به کارگیری نیرو‌های محلی از جمله برنامه‌هایی است که تدوین و پیش بینی شده بود.

بازیار ادامه داد: برای حمایت از این گونه در حال انقراض برای نخستین بار ۲۰ هکتار از هسته مرکزی این پناهگاه حیات وحش برای پرنده نادر میش مرغ در سال گذشته خریداری شد.

وی گفت: در مجموع این اقدامات و تلاش همکاران اداره محیط زیست و همکاری خوب کشاورزان منجر به افزایش زادآوری میش مرغ در سالجاری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با توجه به تعداد زیاد جمعیت نر میش مرغ در میان جمعیت میش مرغ‌ها افزایش چهار تا ۶ قطعه جوجه در تابستان امسال نوید بخش افزایش این گونه جانوری در سال جاری است.

وی بیان کرد: جمعیت این گونه جانوری در سال‌های گذشته زیر ۳۰ قطعه بود که با افزایش جوحه آوری امسال شاهد افزایش جمعیت آن‌ها به بالای ۳۰ قطعه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.