مقام آمریکایی: هیچ راهی برای خروج یک هفته‌ای از افغانستان وجود ندارد

بنا به گفته رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا به هیچ طریقی نمی‌توان همه اتباع آمریکایی‌ را که در افغانستان هستند تا ۳۱ اوت از این کشور خارج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد هیچ راهی وجود ندارد که بایدن بتواند همه شهروندان آمریکا را که در افغانستان گیر افتاده اند تا پایان ماه اوت از این کشور خارج کند.

این نماینده جمهوری‌خواه در ادامه با اشاره به اینکه فقط سه هفته تا سالگرد ۱۱ سپتامبر باقی مانده است بیان کرد: در هیچ مقطعی آمریکا نباید اجازه بدهد طالبان به ما بگوید خروج شهروندانمان از افغانستان را چه زمانی متوقف کنیم. ما باید تا زمانی که آخرین شهروند آمریکا بتواند از افغانستان خارج شود، در خاک افغانستان بمانیم.

این اظهار نظر مک‌کارتی در پی شتاب‌زدگی بایدن برای خارج کردن هزاران آمریکایی از خاک افغانستان است. آمریکا به سرعت در حال خارج کردن شهروندان خود از افغانستان است و طبق گفته بایدن این فرآیند تا ۳۱ ماه اوت ادامه خواهد داشت. این در حالی است که همچنان هزاران شهروند آمریکایی دیگر در افغانستان باقی مانده اند.

در پی سراسیمگی آمریکا برای خروج هر چه سریع‌تر از خاک افغانستان، روز یکشنبه، دولت بایدن ناوگان هوایی ذخیره غیرنظامی این کشور را برای خروج افراد از افغانستان فعال کرد. از زمان جنگ عراق، این اولین بار است که آمریکا چنین تصمیمی می‌گیرد.

در روز‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی در مورد تمدید مهلت خروج آمریکا از خاک افغانستان وجود داشت که در نهایت با واکنش طالبان مواجه شد. سخنگوی گروه طالبان نسبت به پیامد‌های خروج دیرتر از موعد نیرو‌های آمریکایی از افغانستان هشدار داد. گفتنی است بایدن همچنان بر به پایان رساندن فرآیند خروج تا پایان ماه اوت اصرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار